A Michelin sajnálja, hogy így kellett bojkottálni a csapatoknak a futamot, de szerintük másként nem lehetett garantálni a pilóták biztonságát. A Michelin gumija feltehetőleg nem bírták volna a terhelést a pálya 13-as számú döntött kanyarjában. Ralf Schumacher a pénteki szabadedzésen itt szenvedett balesetet, és ez indította el a lavinát.
A Michelin gumival szerelt csapatok és maga a Michelin is sajnálja a kellemetlenségeket, de egyértelműen Bernie Ecclestone-t és Max Mosley-t teszik felelőssé a történtekért. A Michelin hivatalos közleménye szerint a biztonságot tartotta mindig is a legfontosabbnak, ezért javasolta a csapatoknak, hogy ne álljanak rajthoz ezekkel a gumikkal.
Michael Schumacher viszont az egész bojkottot műbalhénak tartja. Amikor az évad első részében a Bridgestone gumijai miatt szenvedett a Ferrari, akkor senkit sem érdekelt a gumiprobléma. A csapatoknak egyszerűen csak alkalmazkodni kellett volna a gyengébb minőségű gumikhoz.
A Michelin ugyanis felajánlotta a csapatoknak, hogy csökkentsék tempót abban a bizonyos kanyarban, illetve a guminyomás megemelésével is javítható az abroncsok megbízhatósága az autók lassulásával. Csakhogy a csapatok nem mentek bele ezekbe a lehetőségekbe, inkább a bojkottot választották.
Abban minden csapat egyetért, hogy a kínos eset káros a Forma-1 amerikai szereplésére. A tengerentúlon a NASCAR mellett a Forma-1 kevésbé népszerű, ezen igyekezett javítani a hazai nagydíj. A hétvégi fiaskó azonban könnyen jelentheti azt, hogy soha többé nem rendeznek Amerikában Forma-1-es futamot.