A mai napon kell a Michelin és az ő abroncsait használó Forma-1-es csapatok képviselőinek megjelenni a Párizsban a Forma-1 Világtanácsa előtt. Az ügy előzménye, hogy a francia gumigyártó abroncsait használó csapatok bojkottálták az indianapoilisi futamot a Michelin kérésére, mivel az abroncsok nem voltak biztonságosak a pálya 13-as, döntött ívű kanyarjában.
Az FIA elnöke, Max Mosley folyamatosan támadta a csapatokat az eltelt idő alatt, mondván, részt vehettek volna versenyen, ha betartják a szövetség ajánlásait, azaz lassabban hajtanak az adott kanyarban, illetve többször kiállnak a boxba kerékcserére. A csapatok ellenben egy sikánt szerettek volna építtetni az adott kanyar elé, amivel a biztonságos terhelés alá csökkentették volna a gumikat érő erőhatásokat. Az FIA nemet mondott a kért módosításokra.
Max Mosley kemény büntetéssel szeretné sújtani a csapatokat, amibe még az is beleférhet, hogy a BAR-Hondát egész évre eltiltják, hiszen nekik az üzemanyag ballasztként való felhasználása miatt van egy felfüggesztett büntetésük. Eközben többen is az elnök lemondását kérték, leginkább Paul Stoddart,a Bridgestone gumikat használó Minardi csapat vezetője. Sőt, a csapatok egy esetleges súlyos büntetés retorziójaként kilátásba helyezték, hogy további futamokat fognak bojkottálni.
A csapatok büntetését csökkentheti, ha valamilyen módon kompenzálják a nézőket az amerikai verseny miatt. A Michelin a tegnapi napon bejelentette, hogy visszafizeti azoknak nézőknek a jegyek árát, akik június 19-én vasárnap kint voltak az indianapolisi pályán. Ezenkívül a Michelin 20 000 jegyet vásárol a 2006-os Amerikai Nagydíjra, amiből azok a nézők kapnak, akik idén is ott voltak a versenyen. Ezzel a gesztussal szeretne a Michelin hozzájárulni a Forma1 USA-ban való népszerűsítéséhez.
Mindamellett a francia gyár azt is hangsúlyozta, hogy továbbra is az FIA-t tartja felelősnek a történtek miatt, mivel a Michelin és a csapatok minden tőlük telhetőt megtettek, hogy a versenyt biztonságosan megrendezzék.