Átverés a javából? Nem hiszem. Az autógyáraknak időnként szükséges termékeikről lesöpörni a port, hogy a kedves vevők új portékára vadászva megtalálják a régebbi bútordarabokat. A Polo megújításának hátterében az áll, hogy a főbb vetélytársak hamarosan izgalomhegyekkel igyekeznek elcsábítani a nagyérdeműt.
Ősszel jön az arcpakolt Fiesta, tél elején a teljesen új Yaris és Punto. A franciák is belehúznak: az új Clio és a Peugeot 207 már itt kopogtat a gangon. Nosza, a Polónak is új arc dukál. Csakhogy a Polo annyira belevalóra sikerült, hogy megújítása mindenképpen izzadtságszagú megerőszakolása a játékos formának.
Határozottan jóképű autóból nagyon mást próbáltak csinálni. Ez a második Volkswagen a sorban, amelyik a Passat komoly-orros kinézetét veszi fel. A bohókás gyerekből eminens egyetemista lett. Akármennyire is meglepő, a Polo vásárlóinak átlagéletkora 50 év. Nekik ez komolyság talán jobban tetszik, nekem az előző arccal sem volt semmi bajom.
Mire a tervasztalon eljutottak az autó hátsójához, kimerült az ötlettár. A nagy tanácstalanságban mintha elvesztették volna fonalat, hogy komolyra vagy vidámra kell rajzolni a megújuló Polot, és az orr-rész felnőttességével szemben vidám lámpákat kanyarítottak a popóra.
Direkt egy régi Polóból ültem át az újba, hátha magával ragad a különbség. Nem ragadott. Az új vaskosabb kormánya és kellemesebb tapintású anyaga feltűnt, szintúgy a dupla méretű rádió és mellette a parkolójegy tartó. Azt hittem, tesztautónkba drága pénzért rendelték ezeket a különlegességeket.
Kellemes csalódás, hogy mindez szériában jár, a legolcsóbb 2,2 millió forintos Polo is ugyanígy néz ki belül. Csak a klíma feláras, de a Comfortline Ice verzióban az is csekély többletkiadással beszerezhető.
Azt írják a sajtóanyagban, hogy az új Polo anyagválasztékával sikerült elérni, hogy még kellemesebb környezet járja át a kisautót. Én ezt nem éreztem, engem a dízelmotor cserfes kattogása járt át, az utastér hangulatváltása nem jött át. Félre ne értsék, egyáltalán nem kerített hatalmába rossz érzés, csak azt az áttörés jellegű változást nem éreztem.
Ami a Polóban korábban is jó volt, az az újban sem változott. Négy felnőttnek is elég tágas, és rettentő könnyű vezetni. A hölgyek elsőszámú kedvence a Polo, mert kezesbárányként bánhatnak vele. Könnyedén járnak a pedálok, vajpuha a váltó, minden a kezük ügyében van.
Férfiszemmel is nagyon tetszett, hogy mindenféle apróságnak jut hely az autóban. Utálom, ha a kulcscsomónak vagy a telefonnak alig találok helyet. A Polóban ezzel nem volt bajom. Különösen a műszerfal alatt végigfutó polc ragadta magával figyelmemet.
No meg a fentebb már emlegetett motorzaj, csak ez a polccal ellentétben negatív értelemben. Sajnos azt kell mondjam, az új 80 lóerős dízelmotor hangos szerzet. Hidegen és melegen is ontja magából a hangos krákogást, rosszabb, mint egy vasárnap hajnali fűnyírás.
Előnyére írható nagyfiús ereje. Korábban ez az 1,4 literes dízelmotor 75 lóerőt adott ki magából, a mostani Polóban kettédobták a kínálatot: 70 és 80 lóerős teljesítménnyel rendelhető a parányi dízelmotor. Amit mi vezettünk, a több lóerőből gazdálkodott. Nem is akárhogyan.
Autópályán komoly önfegyelem kell hozzá, hogy tartani bírjuk a 130-at. 160-ig gond nélkül, 170-ig halvány erőlködéssel gyorsít fel a kis Volkswagen. A kettő között tartósan bármit bír. Ennek ellenére igazi terepe a város, ahol fürge rajttechnikával nagyokat megszégyenítő lendülettel halad az autó.
Határozott célként tűztük ki, hogy a gyári adatként megadott 4,4 literes átlagfogyasztás meglegyen. Nem jött össze, de az 5,1 literes fogyasztástól sem estünk kétségbe. Valószínűleg könnyebb lábakkal teljesíthető a gyári adat.
Nem értem, hogy mennyiben új most ez a Polo, de azt hiszem, ez nem is fontos. A vásárlók megelégszenek azzal, hogy ugyanannyiért az újjal többet kapnak. Pénz beszél.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1422 |
Furat x löket (mm) | 79,5×95,5 |
Hengerek / szelepek száma | S3/6 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 59(80)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 195/2200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,8 |
Végsebesség (km/h) | 174 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 5,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 3,9 |
Vegyes (l/100 km) | 4,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 119 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3916/1650/1467 |
Tengelytáv (mm) | 2465 |
Csomagtér (liter) | 270-1030 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1089/561 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 45 |
Gumiméret | 155/80 R13 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 707 000 |
Konkurensek (forint) | Fiat Punto Dynamic 1.3 JTD (70 LE): 3 515 000 |
Skoda Fabia Ambiente 1.4 TDI (75 LE): 3 695 000 | |
Peugeot 206 Premium 1.4 HDI (68 LE): 3 290 000 | |
Renault Clio 1.5 dCi Nature Plus (80 LE): 3 490 000 | |
Toyota Yaris 1.4 D-4D Sol Ice (75 LE): 3 235 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 3 831 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Blokkolásgátló, négy légzsák, CD-s rádió, szervokormány. Comfortline Ice: 12 voltos csatlakozó a csomagtartóban, velúr üléshuzat, elektromos ablakemelő elöl, elektromos tükörállítás, ködfényszóró, állítható magasságú első ülések, központi zár, légkondicionáló |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az újdonság csak kívülről látszik az autón, belül csak átérzéssel. Ennek ellenére az új Polót választók nem járnak rosszul. Zajossága miatt mi nem kedveltük a 80 lóerős dízelmotort, pedig erőből van benne bőven. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |