[bekkep]Két nulla pontos verseny után Fernando Alonso hatalmas fölénnyel nyerte az izgalmaktól mentes Francia Nagydíjat. A spanyol pilóta a negyedik helyig mindenkit lekörözött. Alonsónak ez volt idei ötödik futamgyőzelme. 22 év után győzött újra francia autó a hazai versenypályán. 22 évvel ezelőtt is egy Renault tudott nyerni, Alain Prosttal a volánnál.
A második helyet a 13. helyről rajtoló Kimi Räikkönen szerezte meg, aki a csapat két kerékcserés taktikájának köszönhette eredményét. Akkor lehetett volna izgalmas a verseny, ha Raikkönennek nem kellett volna a motorcseréből fakadó hátrányát ledolgoznia. Csapattársa, Juan Pablo Montoya sokáig hasonlóan gyors volt, mint a finn, de a 40. kör környékén meghibásodott az autója, így lelassult, a 47. körben ki is állt.
Michael Schumacher szerezte meg a Magny-Cours-i verseny harmadik helyét. A német pilóta csak a verseny középső szakaszában tudott valamelyest lépést tartani a leggyorsabbakkal. Előtte Trulli tartotta fel, utána csak simán lassú volt. Ő volt az utolsó, aki nem kapott kört Alonsótól.
[bekkep]Rubens Barrichello Ferrarija még ennél is lassabban ment, a brazil csak a kilencedik lett, pedig a verseny elején még versenyképes volt, ám késöbb meghibásodtak a fékei. A negyedik helyen befutó Jenson Button megszerezte a BAR első pontjait, ám a csapat így is az utolsó helyen áll a világbajnokságban. Csapattársa, Takuma Sato nem szerzett pontot, miután kétszer is kicsúszott a sóderágyba.
Ki kell emelni Jacques Villeneuve-öt is, aki a verseny során az ötödik helyen is autózott, végül azonban be kellett érnie az egy pontot érő nyolcadik hellyel. Alonso győzelmével és Fisichella hatodik helyével mind a spanyol versenyző, mind a Renault növelte előnyét a pontversenyben, hiszen a Ferrarinál és a McLarennél is csak egy-egy versenyző szerzett pontot.
A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják
Forma-1 Francia Nagydíj A verseny végeredménye: 1. F. ALONSO Renault (M) 1h31’22″233 202.638 Km/h Leggyorsabb kör: K. Räikkönen 1:16.423 Kiestek: J.P. Montoya, McLaren-Mercedes (M) 47.kör |
|
A versenyzők nyilatkozatai:
Fernando Alonso:
Nagyon jól működött a kocsi a verseny során. Erősen kezdtem, mert láttam, hogy Jarno ott volt mögöttem, aztán sikerült előnyhöz jutnom. Az utolsó tankolás után már biztos voltam a dolgomban, mert az autó hibamentes volt és Kimi elég messze volt tőlem. Ezúttal a Renault és a Michelin verhetetlen volt együtt.
Kimi Räikkönen:
Kicsit csalódást okozott a pénteki motorhiba, ami tönkre is tette a hétvégét, hiszen nyerni szerettünk volna. De jó munkát végeztünk, így elégedettnek kell lennünk, de egy kicsit csalódás a második hely. Sok problémát jelentettek a lekörözendő versenyzők, akik miatt időt veszítettünk.
Michael Schumacher:
18 kört mentem Jarno mögött, amivel nagyon sok időt veszítettem, emiatt kerültem később Juan mögé is. Azután a forgalommal is akadt gondom, emiatt lettem csak harmadik. Most a harmadik hely volt a legtöbb a sebességünket nézve. Ha a taktikánk jobban működött volna, akkor talán lett volna esélyünk Kimi ellen, de most neki jöttek ki jobban a dolgok.
A Francia Nagydíj részletesen:
Igen meleg volt a 70 körös Francia Nagydíj kezdetekor, az aszfalt hőmérséklete 51, a levegőé 30 Celsius-fokos volt.
Szépen eljött a mezőny a rajttól mindenféle kakaskodás nélkül, majd a következő kanyarokban többen is előrébb léptek. Barrichello megelőzte Satót, Räikkönen pedig Ralf Schumachert, Karthikeyan Klien mellett ment el.
[bekkep]A sorrend az első kör után Alonso, Trulli, Michael Schumacher, Barrichello, Sato, Fisichella, Montoya, Button, Massa volt. Klien ebben a körben kiesett a versenyből. A második körben Räikkönen megelőzte Villeneuve-öt is és feljött a 10. helyre.
A harmadik körre Alonso már 4,1 másodpercre volt Trullitól, akit fél-fél másodpercre követett Schumacher és Barrichello. A negyedik körben Alonso 1 perc 16, 551 másodperces idővel a leggyorsabb volt, mintegy másfél másodperccel gyorsabb, mint az üldözői (1:17,9), akiktől már egy célegyenesnyire volt.
Michael Schumacher folyamatosan ott autózott Trulli mögött, de egyelőre nem támadta az olasz versenyzőt. Eközben Barrichello kissé leszakadt (+1,7 mp) Schumacher mögött. A kilencedik körben Alonso továbbra is vezetett, mögötte Trulli (+12,8), Schumacher (+13,5), Barrichello(+15), Sato(+16), Fisichella, Montoya, Button volt a sorrend.
Jarno Trulli feltartotta a mezőnyt, így a mögötte lévők kezdetk egymásra zárkózni, így mindenki csak lassú körökre volt képes.
[bekkep]Fernando Alonso eközben egyre lassabb köröket futott, de így is körönként egy másodpercet adott az üldözőknek és egyre távolodott. Kimi Räikkönen ekkor már 24 másodpercre volt a mezőnyt vezető spanyol pilótától.
A 12. körben Trulli lemaradása 17,4, Schumacheré 17,9 másodperc volt Alonsóval szemben. A 14. körben Patrick Friesacher kezdte meg a tankolások sorát a Minardival, utána a következő körben Takuma Sato és Ralf Schumacher is kinn járt a boxban. A japán a 11. helyre állt vissza. Tiago Monteiro Jordanjét a 16. körben töltötték fel üzemanyaggal, csapattársa egy körrel később járt a csapatnál.
Rubens Barrichello autóját a 17. körben tankolta fel a Ferrari csapat. Egy körrel később Trulli és Michael Schumacher egyszerre érkezett a boxba, ahol a német világbajnok megelőzte ellenfelét. Ugyanekkor tankolt Heidfeld is.
[bekkep]A 19. körben Fisichella, Button, Webber autóját is feltankolták. Alonso – az élmezőnyből utolsóként – a 20. körben állt ki a boxba, ahonnan az élre tudott visszaállni. A McLarenek nem álltak ki tankolni.
A 21. körben a sorrend a következő volt: Alonso, Montoya, Raikkönen, Michael Schumacher, Trulli, Barrichello, Sato, Button volt a sorrend.
A 22. körben David Coulthard is tankolt. Amikor visszatért a pályára, majdnem összeütközött Nick Heidfelddel. Ugyanebben a körben Takuma Sato, kihasználva Barrichello hezitálását a lekörözéskor, megelőzte a brazilt, így feljött a hatodik helyre.
[bekkep]Míg Michael Schumacher lassabb volt Alonsónál, a két McLaren viszont egyre közeledett hozzá. Ám a 25. körben Juan Pablo Montoya kiállt tankolni, majd sikerült Schumacher elé a harmadik helyre visszaállnia. Sato ezalatt felzárkózott Jarno Trulli mögé és elkezdte támadni, de amikor megpróbálta kifékezni, túl sokat vállalt és kicsúszott a pályáról. Vissza tudott állni, de lemaradt.
A 28. körben tankolták meg Kimi Raikkönen versenyautóját, a finn annyira gyors volt, hogy sikerült a második helyre visszaállnia és indulhatott Alonso után. A 29. körben Felipe Massa autóját betolták a boxba a szerelők. A 30. körben Mark Webber járt a boxban üzemanyagért.
A 30. körben a sorrend a következőképpen alakult: Alonso, Räikkönen (+30 mp), Montoya(+35 mp), Michael Schumacher(+36 mp), Trulli(+55 mp), Barrichello, Button, Fisichella, Sato.
[bekkep]A 32. körben Friesacher Minardiját másodszor is megtankolták. Meglepetésre Michael Schumacher a 34. körben kiállt a boxba, egy rövid tankolásra. Olyan gyorsan végeztek, hogy visszatérve megőrizte negyedik helyét. Egy körrel később Albers Minardiját is feltöltötték üzemanyaggal.
Friesacher Minarddija bal hátsó defektet kapott a 37. körben, amikor Karthikeyan autóját tankolták a Jordannél. Nick Heidfeld a 38. körben tankolt másodszor. Egy körrel később Rubens Barrichello versenyautóját is feltöltötték másodszor.
Christijan Albers az egyik tempós jobbkanyarban bal hátsó defektet kapott, amitől a Minardi megpördült és nagy tempóval a gumifalba csapódott. A pilóta sértetlenül megúszta.
[bekkep]Fernando Alonso a 40. körben állt ki a boxba, ahol ismét megtankolták az autót. Utána sikerült visszaállnia az első helyre. Mögötte Räikkönen, Montoya, Schumacher, Trulli, Button következett.
Juan Pablo Montoya autójával problémák voltak, az autó csúszkált és a tempója sem volt az igazi, így a lekörözött Mark Webber simán felzárkózott és visszaelőzte.
A 42. körben tankolt David Coulthard másodszor, egy körrel később Ralf Schumacher is kapott üzemanyagot. Fisichella 26 körrel a vége előtt járt a boxban.
[bekkep]A 46. körben Michael Schumacher beérte Montoyát és könnyedén megelőzte, a kolumbiai autója nem bírta sokáig, egy körrel később meg is állt. Fernando Alonso eközben utolérte Barrichellot és Trullit és lekörözte őket.
Jacques Villeneuve a 49. körben az ötödik helyről állt ki üzemanyagért másodszor, majd a kilencedik helyre állt vissza. Heidfeld negyedszer is kiállt a boxba, ezúttal valamit javítottak az autóján.
20 körrel a vége előtt Takuma Sato megcsúszott és ismét a kavicságyban kötött ki. A japán pilóta azonban ismét vissza tudott állni.
[bekkep]A 52. körben Michael Schumacher is megtankolt harmadszor, majd Fisichella elé érkezett vissza. Az olasz nem is habozott és folyamatosan támadta a nehezebb autóval versenyző német ellenfelét.
A sorrend 16. körrel a vége előtt Alonso, Räikkönen, Schumacher, Fisichella volt. Az 55. körben Barrichello és Räikkönen is kiállt a boxba üzemanyagért, előbbi harmadszor, utóbbi másodszor tankolt.
Fisichella folyamatosan ott loholt Schumacher mögött, míg Alonso annyival gyorsabb volt, hogy beérte őket. 13 körrel a vége előtt Sato is kiállt a boxba.
Fernando Alonso az 58. körben állt ki harmadszorra tankolni, majd az első helyre tudott visszaállni. Egy körrel később járt a boxban Fisichella, akinek autója lefulladt a tankoláskor, így csak a hatodik helyre tudott visszaállni.
[bekkep]11 körrel a vége előtt Alonso, Räikkönen, Schumacher, Button, Trulli, Fisichella, Ralf Schumacher, Villeneuve volt a pontszerzők sorrendje. Alonso ekkor már több mint egy perccel vezetett Michael Schumacherhez képest.
Alonso szinte csak átgurult a célvonalon, hogy az ott helyet foglaló Renault szurkolókkal és a csapat tagjaival együtt ünnepelhessen. Mögötte Räikkönen, Michael Schumacher, Button, Trulli, Fisichella, Ralf Schumacher és Villeneuve szerzett még pontot.