A McLaren uralkodott Silverstone-ban

Ahogy a legtöbben várták, McLaren fölényt hozott a Brit Nagydíj. A silverstone-i pályán ezúttal a Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, utóbbi autózta a leggyorsabb kört a versenyen. A kolumbiai szinte rajt-cél győzelmet aratott, mert a harmadik helyről indulva, már közvetlenül a rajt után átvette a vezetést, amit csak a tankolások idejére engedett át másoknak.

Ez volt Montoya idei első, így egyben első mclarenes győzelme is, összességében ez ötödik elsősége a pilótának a Forma-1-ben.

[bekkep]Fernando Alonso végig közel autózott Montoyához, de az előzésre nem volt esélye, így ezúttal a nyolc pontot érő második helyet szerezte meg. Ezzel azonban tovább növelte előnyét az egyéni világbajnoki pontversenyben Räikkönennel szemben.

A finn ugyanis ezúttal a 12. helyről rajtolva „csak” harmadik lett. Räikkönen, ahogy Franciaországban, ezúttal is átgázolt a mezőnyön, ám most nem lassultak előtte úgy az ellenfelek.

Sokáig beragadt Trulli és Michael Schumacher mögé, de később sikerült őket a boxban megelőznie. A harmadik helyet Fisichellának köszönheti, aki lefullasztotta autóját a második tankolásánál, így csak a finn mögé tudott visszaállni. Ennek valószínűleg a Renault csapat örül a legkevésbé, hiszen ezzel a McLaren csökkentette lemaradását a világbajnoki pontversenyben.

[bekkep]Az ötödik helyet az első sorból rajtoló Jenson Button szerezte meg, aki újabb pontokkal gazdagította a BAR-t és ezzel a csapat már nem utolsó a konstruktőrök között. Mögötte ért célba a két Ferrari, ahol Schumacher volt a jobb, hiszen a kilencedikről a hatodik helyig jutott, míg Barrichello a hatodik helyről rajtolva csak hetedik lett.

A két pilóta eltérő taktikával autózott, a német kétszer, a brazil háromszor tankolt, ám egyik változat sem bizonyult gyorsnak. Nagyon lemaradtak Montoyától, majdnem kört is kaptak. A Toyotánál, ahogy az megszokott, a remek időmérő után Trulli visszaesett, míg a gyengébb helyről induló Schumacher ismét gyorsabb volt, de ő is csak egy pontot szerzett.

A Williamsek szenvedtek, de ők nyújtották a verseny látványos részét, hiszen a 12-13. helyen izgalmas csatát vívtak a Red Bull autóival. A versenyen egyetlen kieső volt a jordanes Narain Karthikeyan.

A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják

 

Forma-1 Brit Nagydíj

A verseny végeredménye:

1. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1h24’29″588 218.968 Km/h
2. F. ALONSO Renault (M) + 0’02″739 218.850 Km/h
3. K. RAIKKÖNEN McLaren Mercedes (M) + 0’14″436 218.346 Km/h
4. G. FISICHELLA Renault (M) + 0’17″914 218.197 Km/h
5. J. BUTTON BAR Honda (M) + 0’40″264 217.243 Km/h
6. M.SCHUMACHER Ferrari (B) + 1’15″322 215.762 Km/h
7. R. BARRICHELLO Ferrari (B) + 1’16″567 215.710 Km/h
8. R.SCHUMACHER Toyota (M) + 1’19″212 215.599 Km/h
9. J. TRULLI Toyota (M) + 1’20″851 215.531 Km/h
10. F. MASSA Sauber Petronas (M) +1 kör
11. M. WEBBER Williams BMW (M) +1 kör
12. N. HEIDFELD Williams BMW (M) +1 kör
13. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) +1 kör
14. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) +1 kör
15. C. KLIEN RedBull Cosworth (M) +1 kör
16. T. SATO BAR Honda (M) +2 kör
17. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) +2 kör
18. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) +3 kör
19. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) +4 kör

Kiesett:

20. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) +50 kör

Leggyorsabb kör: K. RAiKKÖNEN McLaren Mercedes (M) 1:20.502

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai:

Juan Pablo Montoya:

Tegnap az időmérő nehéz volt, de nem tudtam, hogy nyerhetek-e ma. Jól rajtoltam és sikerült megelőznöm Fernandót, kockáztattam, de a kocsi és a gumik is bírták a terhelést. Eleinte kissé alulkormányozott volt az autó, de aztán javult a helyzet. Ez egy történelmi verseny a csapatnak, hiszen az autót nagyrészt itt építik.

Fernando Alonso:

Nagyon szoros volt a verseny Juan Pablo és közöttem. Arra számítottam, hogy az első kiállásnál meg tudom előzni, de nem sikerült. A második kiállásnál pedig forgalomba kerültem, Jarno Trulli mögött majd három másodpercet veszítettem. Végig nagyon hasonlóan mentünk Juan Pablóval, aztán a végén megpróbáltam még támadni, de nem volt esélyem. Láttam, hogy Kimi messze van, így lazítottam.

Kimi Räikkönen:

Jóval gyorsabb voltam, mint Jarno vagy Michael, de nem tudtam megelőzni őket, főleg a gyors kanyarokban volt nehéz. Végül is dobogóra kerültünk, így jó eredményt értünk el a csapatnak. Lehetne jobb is, de most ez jutott nekünk. Remélem legközelebb nem kell tíz hellyel hátrébbról indulnunk.


A Brit Nagydíj részletesen:

Tiszta, napsütéses időben kezdődött meg a Forma-1-es világbajnokság brit futama. A rajt idején 45 fokos aszfalt és 27 Celsius-fokos levegő fogadta a versenyzőket, a pálya környékén erősen változó irányú és erősségű szél fújt.

[bekkep]Takuma Sato autója a felvezető körben a rajtrács előtt megállt, így nélküle indult el a mezőny, a BAR-Hondát le kellett tolni. A rajtnál a harmadik helyről induló Juan Pablo Montoya azonnal támadta Alonsót és már az első kanyarban mellette autózott, majd a következő kanyarban meg is előzte.

Kimi Räikkönen is jól rajtolt, az első körben már a nyolcadik helyig jutott a finn. Sato autója miatt beküldték a biztonsági autót egy körre, ami nem engedte, hogy széthúzódjon a mezőny. A japán a második körben jött vissza a pályára a boxból.

A második körben a sorrend a következő volt: Montoya, Alonso, Button, Barrichello, Fisichella, Trulli, Michael Schumacher, Räikkönen, Ralf Schumacher, Villenuve, Webber, Klien, Heidfeld.

Juan Pablo Montoya és Alonso szépen lassan elszakadt az üldözőktől. Ők ketten voltak ekkor a leggyorsabbak. A mezőny második felében Christian Klien támadta a lassabb Mark Webbert.

[bekkep]Jarno Trulli ezúttal is lassabb volt a mögötte autózóknál, így feltartotta Michael Schumachert és Räikkönent. Kettőjük közül a finn volt a gyorsabb, de hiába érkezett meg a német mögé, nem tudta megelőzni. Fisichella és Trulli között már hét másodperces űr alakult ki, ezzel Schumacher és Räikkönen hét kör alatt már 14 másodpercre voltak Montoyától.

Christijan Klien a nagy igyekezetben megcsúszott, így nem csak lemaradt Webbertől, hanem annak csapattársa, Heidfeld is megelőzte őt. A tizedik körben Alonso volt a leggyorsabb 1 perc 22,315 másodperces köridővel. Ebben a körben Karthikeyan Jordanje lelassult, az indiai pilóta feladta a versenyt.

A 11. körben a Red Bull Racing és Christian Klien kezdte meg a tankolások sorát. Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Trulli-Schumacher-Räikkönen hármasból. Tolta, tolta Schumachert a kanyarokban, de az egyenesekben a Ferrari mindig elhúzott, így nem tudott előzni. Eközben megérkezett mögéjük Ralf Schumacher is.

[bekkep]A 16. körben Albers Minardiját, majd egy körrel később Barrichello Ferrariját is megtankolták a szerelők. Patrick Friesacher a 18. körben járt a boxban, a következő körben Heidfeld, Coulthard és Villeneuve autóit töltötték fel. Jenson Button a 20. körben járt a csapatnál, majd Ralf Schumacher elé tért vissza, ugyanebben a körben tankolt Trulli és Webber is.

A Toyota másik autóját a 21. körben töltötték fel üzemanyaggal. Ralf Schumacher korábbi csapattársa, Montoya a 22. körben tankolt. Üldözője, Fernando Alonso a 23. körben kapott üzemanyagot. Amikor visszatért, szinte összeértek Montoyával, annyira pontosan mögé érkezett vissza.

Michael Schumacher a 24. körben, az ideiglenesen a vezető helyet elfoglaló Fisichella pedig a 25. körben tankolt. Eközben Kimi Räikkönen beérte Fernando Alonsót, majd viszonylag könnyen meg is előzte. Ám Räikkönen a 26. körben kiállt a boxba üzemanyagért. A hatodik helyre ért vissza Schumacher és Trulli elé.

[bekkep]Rubens Barrichello a 27. körre beérte Buttont, kevesebb, mint egy másodperc volt közöttük a különbség. A 28. körben Montoya, mögötte Alonso, Fisichella, Button, Barrichello, Räikkönen, Michael Schumacher, Trulli volt a sorrend.

Hátul Villeneuve és Klien vívott izgalmas csatát, bár csak a pontot nem érő 13. helyért harcoltak. A 32. körben Rubens Barrichello másodjára is tankolt, ám ezúttal is csak nagyon kevés üzemanyagot kapott. A hetedeik helyre Schumacher mögé állt vissza.

Montoya ekkor gyorsabb volt, mint Alonso, így kissé el tudott szakadni a spanyoltól. A 39. körben az egymást üldöző Villeneuve és Klien egyszerre tankoltak, majd tértek vissza a pályára.

[bekkep]Räikkönen körönként egy másodperccel volt gyorsabb, mint Alonso, így egyre zárkózott fel, már Buttont támadta a 40. körben. Patrick Friesacher eközben kint járt a boxban tankolni. A 41. körben Heidfeld, a következőben Button is tankolt. A 44. körben állt ki tankolni Montoya és a lekörözött Webber is, őket egy körrel később Räikkönen követte. Azzal, hogy Räikkönen ment még három gyors kört, jóval Button elé tudott visszaállni.

Fisichella 14 körrel a vége előtt járt a csapatnál, de amikor visszaindult, lefulladt a kocsija. Ezzel annyi időt veszített, hogy amikorra visszaállt, Räikkönen megelőzte. Barrichello a 46., Schumacher a 47. körben tankolt. Ezalatt Webber és Coulthard vívott csatát a 12. helyért, amit a skót egy szép előzéssel meg is szerzett, de szinte utána rögtön ment is tankolni. Alonso a 49. körben tankolt másodjára, és ismét Montoya mögé állt vissza.

[bekkep]Tíz körrel a vége előtt Montoya vezetett, mögötte Alonso, Räikkönen, Fisichella, Button, Michael Schumacher, Barrichello és Ralf Schumacher volt a pontszerzők sorrendje.

Négy körrel a vége előtt Alonso 1,6 másodpercre volt Montoyatól, Räikkönen hátránya 17 másodperc, aki mögött Fisichella autózott mintegy 2,5 másodperces hátránnyal. Montoya győzött, mögötte Alonso, Räikkönen, Fisichella, Button, Michael Schumacher, Barrichello és Ralf Schumacher szerzett még pontot.