Presztízskérdés

Sajnos engem is beleértve, sokaknak csak álom marad, hogy egy új hetes BMW-t sajátként vezethessek. Én még cégautóként is beérném vele, viszont erre körülbelül csak egy százalékkal nagyobb az esély, mint az előző felvetésre.

Most engedjük el magunkat, hunyjuk le a szemünket és képzeljük el, mihez is kezdenénk egy 750-essel, ha a slusszkulcsunk véletlenül egy ilyen luxusautót nyitna. Sokáig valószínűleg fülig érne a szánk, miközben már az autó felé közelítünk, ez később határozott magabiztosságba, esetleg nagyképűségbe csapna át.

Bármilyen furcsa is, de sokat köröznénk ész nélkül céltanul a városban, és forgalmas helyeken, csak hogy tisztában legyen vele a környék: nagymenők lettünk. Nagy távolságok leküzdésére csak ritkán használnánk. Luxusautókat amúgy a nagy átlag nem utazásra veszi, aki ilyen autóval jár, annak általában futja repülőjegyre is.

Teszt: BMW 750i – Álomkép 1

Tehát sikeresek és fontosak is lettünk egyszerre, és presztízsünk növelésére pont jó a hetes BMW. Vehetnénk hosszított változatot is, ahogy a vásárlók több mint fele teszi, de mivel egyedül vezetünk és nem sofőrrel, ezért most megelégszünk a normál tengelytávú változattal is.

Mivel kis hazánkban az európai átlagnál jóval fontosabb szerepet tulajdonítanak az emberek az autóknak – talán nem túl szerencsésen – akadnak majd olyanok, akik ezért szeretni, egyesek pedig utálni fognak.

[bekkep]Amennyiben nem nyakkendőben vezetjük a kocsit, hanem mondjuk leborotvált fejjel, akkor tovább erősítjük majd az emberekben azt a szerintem kissé divatjamúlt elképzelést, hogy ilyen autókban kizárólag maffiozók ülnek. Pedig magamról tudom, hogy nem! Amúgy meg a sikeres bűnözők a világ minden táján drága autókkal járnak, és az sem árt, ha tartanak tőlünk egy picit.

5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a közel 2 tonnás luxusautó. A végsebességet elektronika korlátozza 250-nél

5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a közel 2 tonnás luxusautó. A végsebességet elektronika korlátozza 250-nél

Szóval az új barátok, ismeretségek és ellenségek szinte szériaként tartoznak egy hetes BMW-hez. De milyen is valójában az E65-ös BMW? Mit kapunk érte, ha Budapest egy külső kerületében található családi ház helyett inkább autóra költjük összekuporgatott pénzünket?

Külső változások

[bekkep]Kicsivel túl élete felén kisebb fiatalítókúrán esett át a hetes BMW. Sokan már bemutatásakor idejét vélték egy radikális átalakításnak, ugyanis az amerikai Chris Bangle által tervezett forma kevesek szemében talált kedvező fogadtatásra.

A piaci igények azonban ezt erősen megcáfolni látszottak, ugyanis minden idők legsikeresebb hetese születette meg. Olyannyira, hogy Németországban sikerült túlszárnyalni a Mercedes S-osztály eladásait is, amire korábban nemigen volt példa.

Teszt: BMW 750i – Álomkép 86A mostani átalakítás időzítése sem véletlen, ugyanis most érkezett meg az új S-osztályú Mercedes. Egyébként sokan hasonlóságot vélnek felfedezni a két márka belső tere között, ami egyértelműen a BMW sikerét magyarázza. Ami a külsőt illeti, ott annyiban sikerült hasonlót alkotni, hogy a Mercedes sem szép, de már tudjuk, hogy ez nem feltétele a sikernek.

Átalakító szett: régiből új

A 7-es BMW átalakító szettet bármelyik márkakereskedésben meg lehet vásárolni, így a facelift előtti típusból pikk-pakk egy vadiúj kinézetű BMW-t varázsolhatunk. A szett típus, motor- és felszereltség függő, vagyis autónként más-más készletet kell megvásárolni. Az alkatrészek bruttó listaára 1 100 000 – 1 200 000 Ft között van. Erre jön még körülbelül 18 órás munkadíj, valamint az elemek fényezési munkadíja. Ez minden autónál egyedi.

Jelentősen átalakult az orr-rész, szélesebb vese, új motorháztető és fényszórók kerültek fel. Ennél is látványosabb a hátsó rész változása, ahol a lámpabura és a csomagtérfedél első pillantásra felismerhetővé teszi az új, sokkal kifinomultabb formájú hetest. Újak a lökhárítók is, amik kevesebbet takarnak a hátsó abroncsokból, így a korábbinál sportosabb hatást keltenek.

A legnépszerűbb

[bekkep]A közel 160 ezres példányszámban eladott E65-ös hetes sorozat több mint felét a nagyobbik nyolchengeres, a 745i adta. Álmunkban most ennek közvetlen utódában, a 750i-ben foglalunk éppen helyet, és még mindig nagyon jól érezzük magunkat.

4,4 literről 4,8-ra nőtt a hengerűrtartalom, a lóerők száma 367-re gyarapodott, a nyomaték pedig jelenleg 490 newtonméter. 100 km/óráig mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsulhatunk, ha tövig nyomjuk a gázpedált, ami igazán felemelő érzés egy 2 tonnás autóban. A végsebességet szokás szerint 250-ben korlátozták.

Teszt: BMW 750i – Álomkép 87Az intenzív gyorsulás a lélegzetelállítóan gyönyörű V8-as motorhang kíséretében 200-ig tart, onnan visszavesz a tempó, és kezdhetünk bosszankodni, amiért nem a 12 hengeres modellben ülünk.

A Wartburg és Trabant mintájára a hetesben is a kormányról kapcsolhatóak a sebességfokozatok, a Mercedes is mostanában kezdi alkalmazni ezt a megoldást. A gázpedállal óvatosan kell bánni, mert hirtelen gázadásnál hajlamos hátbavágni az ülés és nagy lendülettel megiramodni.

Sportos és kényelmes

[bekkep]Kevés autó rohangál az utakon 20 colos felniken és abroncsokon, de hetesünkön ilyen van. Ugyan az alapfelszeréltségben járó 17 colos felniken túl ezért még plusz 919 ezer forint szükséges, de a látvány mindenért kárpótol, ráadásul hasonlót eddig legtöbbünk csak videoklipen látott. A hatalmas felnik és a peres abroncsok rendkívül jól állnak a BMW-nek, és még így sem tűnnek túl nagynak.

Nem szűkös a normál hetes sem, de a hosszított tengelytávú változat jót tesz a hátsó lábtérnek

Nem szűkös a normál hetes sem, de a hosszított tengelytávú változat jót tesz a hátsó lábtérnek

14 milliméterrel szélesebbre vették a hátsó nyomtávot, ami önmagában is pozitívan hat a vezetési élményre. Az alapfutómű mellett két gyári futóműcsomag rendelhető, állítólag érdemes valamelyiket megrendelni, mert sokat dobnak az autón. 750i tesztautónkban az „Adaptive drive” kivitel dolgozott, ami közel 1 millióba fáj, ha valakinek pénzt kell kiadnia érte.

[bekkep]Ez a csomag egyesíti a dőlésszabályzó Dynamic Drive-ot, valamint a folyamatosan változó lengéscsillapítás-szabályozást. Választható komfort és sport beállítás is a nem túl egyszerű iDrive menüjében. Utóbbi beállítás mellett az autó súlyát meghazudtolóan, rendkívül könnyedén változtat irányt a hetes, bár a kormányzás egy luxusautóhoz hűen kevésbé közvetlen.

A 20 colos abroncsok keveset csillapítanak az úthibákból, viszont ennek ellenére csendes marad az utastér közepes minőségű útviszonyok között is. Jó minőségű úton és autópályán haladva 200-ig síri csend honol belül, utána enyhén megerősödik a szélzaj.

Teszt: BMW 750i – Álomkép 89Fényűző extrák

[bekkep]Mitől lesz egy 23 millió alatti 750-es 32 millió forint? Természetesen a töméntelen sok, néhol értelmetlen extrától. A közel milliós tételt kóstáló futóműcsomag és a 20 colos felnik mellett a legdrágább extra az 1,2 milliós bőrkárpit.

A szinte minden irányban állítható, görbíthető elektromos ülés további 438 ezer forintba kerül, igaz ennyiért tényleg kényelmes. A navigációs rendszer pár ezer híján 600 ezer forint.

Vegyünk néhány értelmetlenül drága luxusfunkciót. A TV tuner 339 ezer, (ennyiért egy jó plazma TV-t adnak) és a sízsák helyén található minihűtő pedig 400 ezer forint (egy kétajtós amerikai hűtőszekrény ára).

Kedvencem volt a hátsó oldalablakon lévő elektromos rolók tömkelege (325 ezer forintért) valamint a távirányítóról induló klíma, ami gombnyomásra akár 300 méterről is beindítja a motort. Ingyen jár az autóbecsukást segítő rendszer, amihez elég épp csak behajtani az ajtót.

Na ennyi szám után ideje visszatérni a valóságba. Számoljanak el háromig és rázódjanak vissza a hétköznapokba! Ébresztő, nem hallják?!

Teszt: BMW 750i – Álomkép 90

Műszaki adatok – BMW 750i
 
MOTORADATOK
 
Lökettérfogat (ccm) 4799
 
Furat x löket (mm) 88.3 X 93.0
 
Hengerek / szelepek száma V8/32
 
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 269(367)/6300
 
Max. nyomaték (Nm/ford.) 490/3400
 
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,9
 
Végsebesség (km/h) 250
 
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 16,9
 
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,3
 
Vegyes (l/100 km) 11,4
 
CO2 kibocsátás (g/km) 271
 
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 5 039/1902/1491
 
Tengelytáv (mm) 2990
 
Csomagtér (liter) 500
 
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1910/580
 
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 88
 
Gumiméret 245/55 R17
 
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 23 968 000
 
Konkurensek (forint) Mercedes S500 – 25 951 000
  Audi A8 4.2 Quattro – 24 633 000
  Lexus LS430 – 22 300 000
 
Tesztelt autó ára (forint) 31 283 000
 
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, menetstabilizáló, kétzónás klíma,Bi-Xenon, CD-s rádió 6 lemezes CD tárral, ajtócsukást segítő automatika, elektromos ülések memória funkcióval,
 
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Szinte minden luxusigényt kielégít a 750i. Nagyra értékelendő, hogy ezek mellett a vezetés is élményszámba megy.
 
Pontszám (max. 10) 8,75 pont