[bekkep]A Forma-1-es csapatok nem pihenhettek a Német és a Magyar Nagydíj között, hiszen alig ért véget a hockenheimi futam, máris következik a számunkra legfontosabb verseny idehaza.
Ahogy Hockenheimben, úgy a Hungaroringen is a McLaren számít fő esélyesnek, hiszen jelenleg az ő versenyautójuk tűnik a legjobbnak. Mivel azonban a mogyoródi pályán az aerodinamika játszik főszerepet, így a Renault is hasonló reményekkel érkezik Magyarországra.
A Renault és sztárpilótája, Fernando Alonso nagy előnnyel vezet a világbajnoki pontversenyben, ám a spanyol óvatosságra int. „Szerezhetek tíz pontot, miközben a riválisom egyet sem, de a fordítottja is megtörténhet.
[bekkep]Az ebben a hónapban zajló versenyeken versenyképesek és egyben szerencsések voltunk, de a világbajnokság nyitott, hiszen még 70 pont gazdára vár. Kiminek van a legjobb autója a mezőnyben jelenleg és normál körülmények között versenyeket nyer. Óvatosnak kell lennünk.” -szögezte le.
A Ferrarinak és Michael Schumachernek is kedvezett eddig a Magyar Nagydíj, többször ünnepelhették már itt a világbajnoki cím megszerzését. Tavaly kettős győzelemmel és a Ferrari biztos világbajnoki címével mondtak búcsút Budapestnek. Idén azért nem ennyire rózsás a helyzet, hiszen Michael Schumacher és Rubens Barrichello a harmadik és ötödik helyen áll a pilóták ponttábláján.
„Ez az utolsó nagydíj a rövid nyári szünet előtt. Az elmúlt néhány hét eredményeit figyelembe véve, valószínűleg nem lesz könnyű ez a verseny számunkra. Mindössze néhány nap választja el egymástól a hockenheimi és a budapesti versenyt, így nagy előrelépést nem lenne reális elvárni a hétvégére.” – nyilatkozta Schumacher.
[bekkep]A címvédő világbajnok azt is elmondta, hogy a két évvel ezelőtti változtatások hatására a pálya nagyon technikássá és érdekesebbé is vált egyben. Bár szerinte az előzés szinte lehetetlen a budapesti aszfaltcsíkon.
A magyar autóversenyzés számára negatív hír, hogy Baumgartner Zsoltot ezúttal nem láthatjuk hazai pályán versenyezni, hiszen a minardis megüresedett helyet végül Robert Doornbos kapta meg. Helyette viszont láthatjuk a Budapesten élő, többszörös magyar bajnok Chanoch Nissany-t, aki ezen a hétvégén a Minardi harmadik számú pilótája lesz.
A pálya és a verseny:
A kanyarok stílusa teszi érdekessé a Hungaroringen való versenyzést, amelyek azonban elég lassúak. Mivel a pálya környékéről a szél folyamatos porral fedi be a pályát, ezért vasárnapra éri el az igazi tapadását. Ekkor is csak az ideális versenyvonalon, de azon kívül a tapadás kicsi.
[bekkep]A pálya néhány részén lehet előzéssel próbálkozni, de ehhez kockáztatni kell. Éppen ezért fokozott hangsúly lesz az időmérő edzésen, mivel nálunk a minél jobb rajthely feltétlenül szükséges a jó eredményhez.
A Hungaroring nagy teszt a pilóták számára. Az aszfaltcsíkon az autók tapadását maximálisra állítják be, s nem lényeges a motor maximális ereje. Fontos arra koncentrálni, hogy jó legyen a tapadás a lassú kanyarokban, s jó legyen a kigyorsítás a kanyarokból. Az abroncsok fontos szerepet játszanak a Hungaroringen, fontosabbat, mint Monacóban.
Forróság várható és bár a pálya felülete relatíve egyenletes, mégis nagy tapadásra van szükség a lassú kanyarokban, így a közepes és a lágy összetételű abroncsok kapnak szerepet a hétvégén. A meleg miatt azonban a mérnököknek figyelniük kell a motorral, a váltóra, nehogy azok túlmelegedjenek.
[bekkep]A 70-körös Magyar Nagydíj július 31.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,381 km, a teljes versenytáv 306,663 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 19,071 másodperc.
2004-ben ferraris siker született, hiszen Michael Schumacher nyerte meg a futamot (s ekkor lett világbajnok a Ferrari). A német pilóta ideje 13526.131 volt. A második helyezet a szintén ferraris Rubens Barrichello lett, míg a bronzérmes helyen a Renault-val versenyző Fernando Alonso ért célba.
(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)