[bekkep]A pálya vonalvezetése sem igazán trükkös, sem a féktávok, sem a kigyorsítások nem jelentenek nagy kihívást a versenyzőknek. Ellenben a mérnökök számára az autó stabilitásának beállítása komoly feladat.
Az aerodinamikai finomságok ezúttal nem játszanak főszerepet, a csapatok nagy leszorítóerőre törekednek a lassú és a közepes tempójú kanyarok miatt.
De éppen a hosszú egyenesek miatt a végsebesség is fontos. Ezúttal a mechanikai tapadáson lesz a hangsúly.
Komoly fejtörést okozhat a meleg a csapatoknak, ami megterheli a motorokat is, de főként a gumikra lesz rossz hatással. Hockenheim kifejezetten koptatja a gumikat, amitől újra komoly gondban lehetnek egyes csapatok.
[bekkep]A világbajnokság pontversenyében vezető Fernando Alonso második lett a Brit Nagydíjon és harmadik a tavalyi Német Nagydíjon. A spanyol sztárpilóta véleménye szerint az autók tartóssága kulcsfontosságú tényező lesz a hockenheimi forró futamon.
Az abroncsokat különösen próbára teszi majd a rendkívül felmelegedett aszfalt, amely miatt a csapatnak az elmúlt két évben gondjai is voltak a hátsó gumikkal.
A Bridgestone véleménye szerint a versenynaptár két legkeményebb futama következik Németországban és Magyarországon, így nagyon sokat dolgoztak az abroncsokon. A csapatok ezt a kis rövid szünetet, mely egyedülálló volt júliusban, tesztelésre használták fel, többek között a Paul Ricardon, Jerezben és Vallelungában.
A Renault-nak – mely egy sor újítást időzített erre a futamra – mindesetre nagy kihívással kell szembenéznie ezen a hétvégén, hiszen idei legnagyobb riválisa, a McLaren ezúttal is hazai pályán áll rajthoz.
[bekkep]A McLaren Mercedes így minden bizonnyal eltökélt lesz abban, hogy ismét hazai közönség előtt bizonyítson, hiszen a Brit Nagydíjon Montoya győzelmet szerzett és 2003-ban is Montoya vihette haza Hockenheimből a győztesnek járó trófeát.
Mindenki meglepődne valószínűleg, ha Németországban nem McLaren-Renault csatát látna, de Räikkönennek szüksége is lenne egy jó eredményre. Ha ezúttal sikerülne büntetés nélkül nekivágnia a futamnak, ő lenne a legesélyesebb a győzelemre.
A 2004-es Német Nagydíjat Michael Schumacher nyerte, ám az idei ismétlésre minimális az esélye, a Ferrari jelenleg krízishelyzetben van. A Brit Nagydíjon Michael Schumacher és Rubens Barrichello a hatodik és hetedik helyen értek célba.
[bekkep]Jean Todt csapatfőnök szerint a maranellói istálló lépéshátrányban van a többi élcsapathoz képest. Arra a kérdésre, hogy rövid idő alatt meg tudják-e oldani ezt a problémát, bizonytalan választ adott.
Elmondása szerint nem képesek, de ez is egy új kihívás a csapat számára. A francia származású csapatfőnök ennek ellenére optimista, hiszen a Ferrari sokkal nehezebb helyzetekből is kilábalt 1994-1998 között és részben 1999-ben.
A Ferrarinál is nagyobb gondban van a Williams, amely az utóbbi versenyeken siralmasan szerepelt. Németországban a BMW gyár miatt kötelező lenne a jó eredmény.
A pálya és a verseny
Korábban a Nürburgring volt a Német Nagydíj otthona, ahol 23-szor rendezték meg a versenyt. A Nürburgringen jelenleg az Európa Nagydíjat rendezik. Hockenheim idén 30-ik alkalommal ad otthont a német futamnak.
[bekkep]2002-ben építették át a hockenheimi nyomvonalat, amelyből kikerült a legendás erdei rész. Ezeken az egyenes szakaszokon az autók padlógázzal száguldoztak.. Az új pályán nagy tapadást kell elérni, mivel sok a lassú kanyar, bár még mindig van két-három gyors kanyar és egy hosszú egyenes. A motorok jó húzása fontos szerepet kap, mivel a lassú kanyarokból minél gyorsabban kell kigyorsítani.
A 67 körös Német Nagydíj július 24-én, helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 13,780 másodperc.
2004-ben Michael Schumacher szerezte meg a győzelmet Hockenheimben, így tehát Ferrari siker született. A német pilóta ideje 1 perc 23″54.848 volt. A második helyezett a BAR pilótája Jenson Button lett, míg a bronzérmes hely a Renault-val versenyző Fernando Alonsóé lett.
(Forrás: Amber PR)
(Grafika:f1.allianz.com)