[bekkep]Mint ismeretes, a BMW megvásárolta a svájci Sauber csapatot, hogy arra alapozva egy teljesen gyári csapatot hozzon létre, megszabadulva a Williams istállótól. Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója a Magyar Nagydíj alkalmából tartott sajtóvacsorán mondta el álláspontját az ügyben.
Szerinte csak egy teljesen gyári, minden részletében összehangolt csapat képes komoly sikerek elérésére, márpedig a Williams-szel kötött házasság cseppet sem tesz lehetővé gördülékeny munkát. A különbségek okát Theissen úr leginkább a kulturális különbségekben véli felfedezni, és ezért a teljes integrációt sem tartja elképzelhetőnek.
Ez vezetett ahhoz a döntéshez, hogy jövőre a BMW egy teljesen gyári csapattal induljon az F1-ben. Ehhez persze külső szaktudásra is szükség van, ezért döntöttek a svájci Sauber istálló felvásárlásáról, amely egy hatékonyan működő cég hírében áll.
[bekkep]Theissen szerint a Sauber egyetlen hiányossága az, hogy túl kicsi az élcsapattá váláshoz. A BMW ezért a svájci alapokra építkezik, és jelentős bővítésekbe kezd. Növelik a létszámot és a korábbit jelentősen meghaladja majd a csapat költségvetése is.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ész nélkül szórják majd a pénzt, a Sauber hatékonyságának megőrzése továbbra is cél marad – nyilatkozta a BMW Motorsport vezetője.
Annak ellenére, hogy a gyár jelenlegi szereplésére is nagy erőkkel koncentrál, már megkezdődött az új autó fejlesztése is, hiszen 2006-ban már a megújult BMW csapat kíván a rajtvonalra állni.
Mivel a Sauber az egyik legmodernebb szélcsatornával rendelkezik a mezőnyben, valószínűleg nem gördülnek jelentős akadályok majd egy új karosszéria kifejlesztése elé sem. A motorépítés továbbra is a BMW feladata, amit már eddig is kitűnően végzett.
[bekkep]A jövőre életbe lépő szabályokhoz alkalmazkodva egy új V8-assal indul majd a csapat, ami nem a jelenlegi V10-esből, hanem új alapokra épül. Ennek tesztelése már meg is kezdődött és az eddigi tapasztalatok szerint a motor vibrációja jelent plusz kihívást a V10-eshez képest.
Az új csapatot 2006 elején mutatják be a nyilvánosságnak, Mario Theissen elmondása alapján jelenleg még nem ismertek a pilóták és a csapat hivatalos neve sem. Elsődleges feladatként az autó fejlesztését végzik, a személyi kérdések csak később kerülnek tisztázásra.
Annyit azért megtudtunk, hogy a BMW rendkívül elégedett Nick Heidfeld munkájával, így valószínűsíthető, hogy neki helye lesz a jövő évi BMW csapatban is.
[bekkep]Jacques Villeneuve-öt ugyan érvényes szerződés köti a Sauber istállóhoz még 2006-ra is, ám Theissen szavaiból következtetve ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy versenyezni is fog. Esélyes lehet az egyik pilóta posztjára az eddig GP2-ben versenyző Niko Rosberg is.
A BMW nagy erőkkel koncentrál az idei évre is, ami rájuk is fér. Idén kétszer volt második, egyszer harmadik Nick Heidfeld, de az utóbbi négy versenyen még pontszerző helyet sem sikerült megcsípnie, akárcsak Webbernek, aki idén egyszer állt eddig a dobogón.
A Magyar Nagydíj az előzményekhez képest sikeresen fejeződött be a csapat számára, ugyanis mindkét autójuk a pontszerző helyen futott be.