Räikkönen nyert, Alonso gyengélkedett

Kimi Räikkönen tíz ponttal csökkentette lemaradását a világbajnoki pontversenyben, miután megnyerte a 20. Magyar Nagydíjat, ahol Fernando Alonso nem szerzett pontot. Ez volt Raikkönen negyedik elsősége idén.

[bekkep]A finn azután szerezte meg a győzelmet, hogy a csapat jó taktikáját kihasználva a második boxkiállásoknál tovább maradt kinn a pályán és megelőzte az akkor előtte autózó Michael Schumachert.

Mindez azonban kevés lett volna a sikerhez, ehhez az is kellett, hogy a nagy előnnyel vezető Montoya McLarenje tönkremenjen. Állítólag az egyik féltengely tört el az autóban. Ha ez nem történik Montoya valószínüleg megnyerte volna a versenyt.

Így azonban Michael Schumacheré lett a második hely, míg testvére Ralf futott be a harmadik helyen. A világbajnok autója a verseny második felében erőteljesen lelassult, ám az öccse nem tudta megelőzni őt.

[bekkep]Ennek ellenére remek versenyt zárt a Toyota csapat is, hiszen versenyautóik gyorsak voltak és összesen 11 pontot szereztek, miután Jarno Trulli negyedik lett. Ez volt Ralf Schumacher első dobogós eredménye a Toyota színeiben.

Eredetileg a Toyotát nem gondolták erősnek a Hungaroringen, szemben a Renault-val. Ám idén a Forma-1 teljesen kiszámíthatatlan, a francia csapat ugyanis nem szerzett pontot hazánkban. Nem csak az okozott gondot, hogy lassúak voltak, de Alonsonak már az elő kör után boxba kellett hajtania, miután a rajt utáni koccanás miatt letört az első vezető szárnya.

Ebben a kavarodásnak esett áldozatul a két Red Bull is. Christian Klien autója felborult, David Coulthard pedig azért esett ki, mert eltalálta az Alonso autójáról leszakadó légterelőt, ami eltörte autója jobb első felfüggesztését.

[bekkep]Ahhoz képest, hogy az utóbbi időben gyengélkedtek a Williams autói, most jól szerepelt Nick Heidfeld és Mark Webber is, akik tiszta két kerékcserés versenyt teljesítettek. Végig jó tempót mentek és behozták az autóikat a hatodik, illetve hetedik helyre, amivel ismét pontokhoz jutott a csapat és ők is.

Hasonlóan elégedett lehet a BAR csapat is, hiszen mindkét autójuk pontszerzőként végzett, amire idén még nem volt példa. Jenson Button ötödik, Tacuma Sato nyolcadik lett, ez Sato első pontja idén.

Kimi Raikkönen 10 pontot szerzett, amivel újra „csak” 26 pont a lemaradása az éllovas Fernnado Alonsoval szemben. A McLaren ennél is jobban áll, az ő lemaradásuk csak 12 pont a Renault-val szemben.

A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják:

 

Forma-1 Magyar Nagydíj

A verseny végeredménye:

1. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1h37’25″552 188.859 Km/h
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B + 0’35″581 187.717 Km/h
3. 17 R.SCHUMACHER Toyota (M) + 0’36″129 187.699 Km/h
4. 16 TRULLI Toyota (M) + 0’54″221 187.124 Km/h
5. 3 BUTTON BAR Honda (M) + 0’58″832 186.977 Km/h
6. 8 HEIDFELD Williams BMW (M) + 1’08″375 186.676 Km/h
7. 7 WEBBER Williams BMW (M) +1 kör
8. 4 SATO BAR Honda (M) +1 kör
9. 6 FISICHELLA Renault (M) +1 kör
10. 2 BARRICHELLO Ferrari (B) +1 kör
11. 5 ALONSO Renault (M) +1 kör
12. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) +3 kör
13. 18 MONTEIRO Jordan Toyota (B) +4 kör
14. 12 MASSA Sauber Petronas (M) +7 kör

Kiesettek:

15. 21 ALBERS Minardi Cosworth (B) +11 kör
16. 11 VILLENEUVE Sauber Petronas (M) +14 kör
17. 10 MONTOYA McLaren Mercedes (M) +29 kör
18. 20 DOORNBOS Minardi Cosworth (B) +44 kör
19. 14 COULTHARD RedBull Cosworth (M) +70 kör
20. 15 KLIEN RedBull Cosworth (M) +70 kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai:

Kimi Räikkönen:

Tegnap volt egy kis problémánk az üzemanyag terheléssel. Jó volt a kocsi, jót küzdöttük Michaellel. A második kerékcsere után azonban elé kerültem, és el tudtam tőle szakadni. Azt nagyon sajnálom, ami Montoyával történt hiszen, így a kettős győzelmünk veszett el. Úgy tűnik időnként eldobunk tíz pontot, aztán visszaszerezzük.

Michael Schumacher:

Nagyon boldog voltam a tempóval, amit teljesíteni tudtam, hasonló köröket tudtam menni, mint Kimi. Aztán a gumik miatt lelassultam, de még előtte voltam, de tovább tudott kinn maradni a második boxkiállás előtt, így meg tudott előzni. Ettől kezdve esélyem sem volt, így ebben a fázisban a gumikra vigyáztam. Utána Ralf is gyorsabb volt nálam, de nem volt esélye előzni. Elégedett vagyok, jó hétvégét zártunk.

Ralf Schumacher:

A csapat jó hétvégét zárt. A verseny előtt nem voltam biztos a taktikánkban, de a főmérnökünknek lett igaza, így köszönet neki érte. Megmutattuk, hogy képesek vagyunk olyan gyorsan menni, mint bárki más, kivéve persze a McLarent, mert ők más világban autóznak. Michaelt nem volt esélyem leelőzni.


A 20. Magyar Nagydíj részletesen:

Nem érkezett meg a várt áttörő lehűlés a 70 körös Magyar Nagydíj versenyének idejére. Valamelyest hűvösebb lett, mint szombaton, de ez nem változtatott alapvetően a pálya állagán. 34 fokos volt a levegő és 47 Celsius fokos a Hungaroring aszfaltja.

[bekkep]Schumacher simán eljött a rajttól, megőrizte vezető helyét. Mögé Montoya és Räikkönen érékezett meg. Hatalmas tülekedés alakult ki az első kanyarban, Barrichello Trullinak, Alonso Ralf Schumachernek koccant. A brazil és a spanyol is a boxba hajtott új vezetőszárnyért az első kanyar után.

Ugyanekkor a célegyenes végén Jacques Villeneuve hátulról nekik koccant Christian Klien versenyautójának. A két autó kerekei összeakadtak, ettől a Red Bull felrepült a levegőbe és felborult.

David Coulthard az első körben eltalálta Fernando Alonso autójáról elhagyott szárnyát, ami eltörte a Red Bull jobb első felfüggesztését, ettől a skót autójának leszakadt a kereke és kicsúszott a pályáról.

[bekkep]A második körben Kimi Räikkönen átvette a második helyet Juan Pablo Montoyától és tartotta a lépést Michael Schumacherrel. Eközben Fernando Alonso csak a 17. helyen autózott, Rubens Barrichello pedig egyel előtte ment.Az élen autózó kettő között csak 1,2 másodperc volt az ötödik körben. Mögöttük Montoya (+5 mp,) Trulli ( +9 mp) Ralf Schumacher, Button, Sato, Heidfeld következett.

Folyamatosan szakadt el az első kettő a harmadik helyezett Montoyától, de a kolumbiainál gyorsabban autózott a két Toyota is, akik kezdtek felzárkózni mögé. A 10. körben Kimi Räikkönen érkezett elsőként tankolni, a finn a két Toyota mögé és Button elé az ötödik helyre állt vissza.

Jarno Trulli a 13. körben állt ki a boxba tankolni, majd a hatodik helyre Button mögé állt vissza. Ezalatt Barrichello Karthikeyan-nal csatázott olyannyira, hogy majdnem össze is ütköztek a célegyenes végén. A 14. körben hajtott a boxba Michael és Ralf Schumacher is. A világbajnok a második helyre, Ralf pedig az ötödik helyre állt vissza, ezzel a boxban megelőzve csapattársát Trullit.

[bekkep]Robert Doornbos a 18. körben járt a boxban üzemanyagért. Eközben a két McLaren gyorsabb volt a Ferrarinál, Montoya távolodott tőle, Räikkönen pedig zárkózott hozzá. A 20. körben Montoya vezetett, mögötte Michael Schumacher, Räikkönen, Button Ralf Schumacher, Trulli, Sato, Heidfeld volt a sorrend.

Tacuma Sato és Montoya a 21. körben tankolt. A kolumbiai előtte 20,3 másodperc előnyt gyűjtött össze Schumacherrel szemben, ami kevésnek bizonyult, ahhoz, hogy megelőzze a németet és csapattársát. Ám a taktikája remekül működött, hiszen ott volt közel mögöttük úgy, hogy neki már csak egyszer kiállása volt hátra, míg Räikkönenek és Schumachernek kettő.

A 23. körben Jenson Button és Giancarlo Fisichella is letudta az első tankolását. Eközben Schumacher és Räikkönen együtt autózva rázta le magáról Montoyát. Ezalatt Barrichello a 12., Fisichella 13., Alonso a 14. helyen egymást követve autózott.

[bekkep]A 25. körben Rubens Barrichello elrontotta a célegyenesre ráfordító ívet, elfékezte magát, így Fisichella megelőzet őt. A 26. körben kihívták Fernando Alonsot tankolni, hogy ne kelljen Barrichello mögött mennie, de ezzel kör hátrányba került az elsőkhöz képest.

Nick Heidfeld és Jacques Villeneuve csak a 27. körben tankolt először, ami azt jelenti, hogy nagyon jól szerepeltek az időmérőn a nehéz autókkal. A következő körben Dornboos autója megadta magát, a holland feladta a versenyt. Mark Webber utolsóként a 29. körben a hetedik helyről állt ki tankolni.

A 31. körben továbbra is Michael Schumacher vezetett, mögötte Räikkönen (+ 0,6 mp), Montoya (+9 mp), Ralf Schumacher, Trulli, Button, Heidfeld, Sato volt a sorrend. Felipe Massa ekkor tért vissza a boxból, de olyan rosszul, hogy kiszorította az ideális ívről Räikkönent, ám a finn nem veszített sokat, a következő körben már ismét ott volt a világbajnok mögött.

Eközben egyre inkább látszott, hogy Montoya taktikája jól alakul és lehet a végső győztes.

[bekkep]A 34. körben Rubens Barrichello másodszor is kiment tankolni a csapatához, őt egy körrel később Ralf Schumacher is követte. Michael Schumacher ezúttal Raikkönen előtt a 36. körben állt ki másodjára üzemanyagért.

Ekkor szabaddá vált a pálya a finn előtt, de csak egy kör eréig, mert a következő körben már ment is ki tankolni Räikkönen. Alig kapott üzemanyagot, hogy Schumacher elé tudjon visszaállni, ami sikerült is. Ezzel elkezdhette az elszakadást a némettől, akinél két másodperccel gyorsabb köröket tudott menni, de csapattársára is vert egy másodpercet minden körben.

Juan Pablo Montoya versenyautója a negyvenedik körben lelassult, megelőzte őt Raikkönen és Schumacher is, majd a boxba hajtott és feladta a versenyt. A 42. körben a sorrend a következő volt, Räikkönen, Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Trulli, Button, Heidfeld, Sato, Fisichella, Webber, Barrichello, Alonso, Villeneuve volt.

[bekkep]A 44. körben Massa kiment tankolni, ekkor kigyulladt az autója, amit eloltottak, majd a garázsba tolták, de nem adták fel a versenyt. Ekkora Raikkönen 23 másodpercre lépett el Michael Schumachertől, akinek immár a testvérére kellett figyelni, aki már csak 11 másodpercre volt tőle.

A 48. körben Räikkönen harmadszor is kiment tankolni, majd visszaállt a vezető helyre, öt másodperccel Schumacher elé. Sato az ötvenedeik körben tankolt másodszor, őt egy körrel később Fisichella is követte. Jarno Trulli Toyotáját az 51. körben töltötte fel a csapat.

Ralf Schumacher az 54. körben kihajtott a boxba, ahol 5,7 másodpercig állt. Ezzel egy időben Nick Heidfeld Williamsét és Monteiro Jordanjét is feltöltötték üzemanyaggal. Heidfeld taktikája remekül működött, hiszen a német hatodik helyen autózott a gyengélkedő autóval.

[bekkep]Barrichello és Alonso 14. körben tankolt harmadszor. Őket Michael Schumacher követte a következő körben, majd egy fél célegyenesnyi előnnyel állt vissza Ralf Schumacher elé a második helyre.

Az ötvennyolcadik körben Villeneuve alatt is elromlott a Sauber, így ő is feladta a versenyt. A sorrend ekkor a következő volt: Räikkönen, Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Trulli, Button, Heidfeld, Webber, Sato volt a sorrend.

Ralf Schumacher a második helyért üldözte a bátyját, hat körrel a vége előtt Ralf Schumacher már 1,5 másodpercre megközelítette őt, de folyamatosan faragta a hátrányt.

Kimi Räikkönen 37 másodperces előnnyel nyert, mögötte Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Trulli, Button, Heidfeld, Webber, Sato volt a pontszerzők sorrendje.