[bekkep]Az újságok azt is tudni vélik, hogy a pilóta két éves szerződést írt alá. A hírt pedig állítólag Nelson Piquet árulta el a médiának. Gil de Ferran a BAR sportigazgatója, aki gyerek kora ismeri Barrichellot, nem tagadta a szerződés tényét. Sőt sokat sejtetően azt mondta a brazil televízió kérdésére: „Mindig nagyon jó együtt dolgozni egy régi baráttal.”
Barrichello távozásával pedig a korábbi pletykákkal ellentétben egyelőre nem Kimi Räikkönent hoznák a Scuderiához, hanem Felipe Massát, akinek a jövő évre már nincs szerződése.
A Sauber versenyzője 2003-ban a Ferrari tesztpilótájaként is dolgozott, így a felek már ismerik egymást, és a csapat is közvetlen információkkal rendelkezik képességeiről.
[bekkep]Egy héttel ezelőtt még ellenkező hírek láttak napvilágot, akkor Massa azt mondta nem kapott felkérést a Ferraritól és a BMW-vel kezdett tárgyalásokat, hogy maradhasson a gyári csapatnál.
A Ferrari számára azért lehet fontos egy brazil pilóta alkalmazása, mivel Amerika a legnagyobb piaca a vörösöknek, annak ellenére, hogy az utóbbi évben visszafogták az utcai járművek értékesítését az alacsony dollár-árfolyam miatt.
A Saubernél a következő évre Jacques Villneuve-nek van élő szerződése. Ám ez közel sem jelenti azt, hogy biztosan versenyezni is fog. Mario Theissen a BMW Mostosport igazgatója elmondta: „Majd megvizsgáljuk Villeneuve szerződését, és utána döntünk a jövőről”. Villeneuve azonban bizakodó.
[bekkep]Nagy valószínűséggel Nick Heidfeld lesz az egyik győztese a Sauber felvásárlásának. Hiszen a BMW-nél rendkívül elégedettek vele és a hírek szerint viszik is magukkal. Mellé pedig elképzelhető, hogy a GP2-ben versenyző Niko Rosberg érkezik.
A jövőre várhatóan Cosworth motorral induló Williamsnél a Mark Webber és Jenson Button párossal tervezik a 2006-os évet. Button viszont kijelentette, hogy annak ellenére sem szeretne a Williamshez menni, hogy tavaly éppen azért harcoltak ügyvédei, hogy mehessen.
Éppen ezért az idei szerződésében van egy záradék, mely szerint, a BAR-nak akkor van elővételi joga Buttonra, ha a Magyar Nagydíjjal lezáródó időszakig a pontversenyben vezető pilóta pontjainak legalább 75 százalékát birtokolja. Fernando Alonsonak 87, Buttonnak 19 pontja van, így ez az elővétel már nem él.
[bekkep]A brit azonban akár saját zsebből 3,5 millió dollárt (kb. 700 millió forint) is fizetne, hogy maradhasson a BAR-nál, szerinte ugyanis csak egy gyári motorszállítóval lehet világbajnok. Sőt a brit lapok szerint a BAR is fizetne, akár 20 millió dollárt is (4 milliárd forint). A csapat ezt tagadta.
Frank Williams is megszólalt és kijelentette, hogy Button nem eladó, és 2006-ban a Williamsnél versenyez majd. Ezt a pénz sem változtathatja meg, hiszen a jövő évi szponzori pénzek egy részét csak úgy kapja meg a csapat, ha a brit pilóta náluk versenyez majd.
Nem maradt csendben Bernie Ecclestone sem az ügy kapcsán. Ő azt mondta Buttonnak tartania kell magát a szavához, és a Williamshez kell igazolnia.