Új biztonságtechnikai labort nyitott japánban a Nissan. Tokyotól alig ötven kilométerre található a gyár új, főként autó-autó közötti, illetve a felborulásos balesetek szimulálására alkalmas laboratóriuma. A most megnyitott, Yokosuka városbeli negyvenezer négyzetméter területű, jól felszerelt, korszerű Oppama próbapálya mellett a Nissan már üzemeltet egy hasonló labort, amit a tesztautók és rögzített, illetve mozgó akadályok ütközésekor bekövetkező törések vizsgálatára használnak.
[bekkep]Az ütközéseket 85-től 185 fokos szögig, öt fokos beosztásokban tudják beállítani, beleértve a 180°-os frontális és a 90°-os oldalról történő ütközést is. Az egyirányba közlekedő autók közti balesetek szimulálására 5, 10, 15, 30, 45, 60 és 75 fokos lehetőségek vannak.
Más autógyárakkal ellentétben a Nissannál az a szemlélet, hogy főként a sofőrök tudják elkerülni az esetleges baleseteket, így nekik kell megadni minden lehetséges segítséget. A gyár arra fókuszál, hogy olyan technológiát fejlesszenek ki, mely segítségével az autóvezetők elkerülhetik a baleseteket, vagy ha elkerülhetetlen az ütközés, minimálisra csökkentsék a sérülést, anyagi kárt.
A Nissan hosszú távon elkötelezte magát a biztonság mellet. Ennek eredményei már most is látszanak, hiszen japánban 2003-ban 23%-kal kevesebb komoly balesetet szenvedtek a Nissan tulajdonosok, mint 1995-ben. A gyár 2015-ig 50%-ra szeretné javítani ezt az arányt.