[bekkep]425 lóerős, 3586 köbcentiméteres V8-as Ferrari motor található az alig 950 kilogrammot nyomó, főként alumíniumból és szénszálas műanyagokból készült autó hátuljában.
Csúcssebessége 310 km/óra és a százas tempó eléréséhez csupán 3,8 másodpercre van szüksége. Maga az autó közel olyan széles, mint amilyen hosszú és más hasonló kategóriájú sportautóknál, mint pl. a Lamborghini Gallardo és a Ferrari F430 közel 30 centiméterrel rövidebb.
Christian Hrabaleket, a lelkes Stratos rajongót (aki a jól csengő Stratos nevet is megvásárolta) a 70-es évek legendás raliautója ihlette, mikor megálmodta a Fenomenon Mythost. Egy ilyen sikeres, elismert munkára építeni nem mindig könnyű és hálás feladat, de a tanulmányautó Genfben elnyerte mind a közönség, mind a sajtó elismerését.
[bekkep]Tervezés közben a Stratos ék formájának megtartása és egy enyhén agresszív forma kialakítása volt az elsődleges cél. Mivel a célközönség főként olyanokból áll, akik csak lakóhelyük rossz minőségű útjai miatt nem vásárolnak sportautót, ezért a roadster könnyen megbirkózik a mostohább utakkal is. Ennek ellenére nem valószínű, hogy hamarosan 800 ezer eurós Fenomenonok lepik el Budapest utcáit.
A roadster szeptemberi bemutatása elősegítheti a potenciális, fizetőképes vásárlókör megtalálását. Ha így lesz, akkor valóra válhat a tervezők álma, miszerint 2007-től kis szériában elkezdődhet a Fenomenon gyártása.