Bár már próbáltuk is az új R-osztályt , az autót Európában hivatalosan még nem mutatták be. A Frankfurti Autószalonon azonban nem csak az egyszerűbb modell, hanem az AMG által készített tuningváltozat is ott lesz.
[bekkep]Teljesen új fejlesztésű az a V8-as, 6.3 literes motor ami az autóba kerül. Az 510 lóerőt és 630 newtonméter forgatónyomatékot az AMG Speedshift automatikus váltó közvetíti a kerekek felé. A teljes nyomaték 40 illetve 60 százalékos arányban oszlik el az első és a hátsó kerekek között.
Csúcssebességét elektronikusan korlátozták 250 Km/órára, a százas tempó eléréséhez pedig nagyjából öt másodpercre van szüksége a Vision R 63 AMG-nek.
Masszív, matt titán színű 21 colos kerekeken gördül a közel 5,2 méter hosszú monstrum, melyet az AMG nagyteljesítményű fékrendszere állít meg különösen rövid féktávon. A tipikusan AMG-s kinézetért a könnyűfém felnik, az új lökhárítók és ködlámpák felelnek, de a sportos, két dupla krómozott csőben végződő kipufogórendszer is magán hordozza a félreérthetetlen dinamizmus jegyeit.
Az autó belseje meggyőzően tágas, stílusos színösszeállítás és luxus berendezés jellemzi. AMG sportüléseket találunk az első két sorban és ergonómikus sportkormányt a vezető előtt, melyről az automatikus váltót is kezelhetjük.
Hála a DVD lejátszónak, a második és harmadik sorban helyet foglalóknak is jut a szórakozásból a négy darab, hét colos TFT monitor jóvoltából, melyeket az ülések fejtámláiba építettek be. Összecsukható asztalok, és a többzónás légkondicionáló szolgálja még a hat utas kényelmét.