Az új páncélautó a gyár válasza a világszerte növekvő bűnözésre, melybe sajnos a Latin és Dél-Amerikában, illetve a Közel-Keleten valamint a szovjet utódállamokban gyakori emberrablások is beletartoznak.
Szerencsére azonban az utakon történő bűncselekmények nagy része nem az utasok életét veszélyezteti, hanem főként az autóban lévő értékek, illetve magának a nagy értékű autónak a megszerzésére irányul.
Az X5-ös terepjáróra épülő új BMW teljesíti a B4-es biztonsági szintet, mely a 44-es Magnum és hasonló kézifegyverek ellen nyújt védelmet. Ezt a típusú védelmet főként a multinacionális cégek és szervezetek igénylik, de gyakoriak a privát vásárlók is.
[bekkep]Speciális acélt és más különleges anyagokat használtak a karosszéria megerősítésére. Az ablakoknál használt, polikarbonát réteggel bevont üveg 21 milliméter vastag, így kellő védelmet nyújt a repeszdarabok ellen is.
A magas szintű biztonsági specifikáció ellenére, a belső tér ugyanolyan tágas és ergonómikus, mint az eredeti modellekben és számos egyedi megoldással még jobban személyre szabható az utastér.
Külön gyárban, a mexikói Tolucában fejezik be a páncélozott autók gyártását, ahol a megnövekedett tömeg miatt módosítják a felfüggesztést, a futóművet és a fékeket is.
Hála a tervezésnek és a különféle átalakításoknak, felszereléseknek, ez az autó egyike a világ legbiztonságosabb járműveinek, még közlekedési balesetek során is.
Kétfajta motorral rendelhető az új páncélozott BMW. A mérnökök nem csak a golyóállóságra koncentráltak, hanem hogy az autó menettulajdonságai is többé-kevésbé ugyanolyanok legyenek, mint az alapváltozaté, ezért döntöttek a nyolchengeres 367 lóerős 4,8 literes V8-as, illetve hathengeres 258 lóerős 3,0 literes motor mellett.