Ki vezet valójában?
ABS, ESP, ACC, PSC, LCA és még ki tudja hány betűszó mögött bújik meg a vezetést megkönnyítő számtalan berendezés. A világon minden percben meghal egy ember közlekedési balesetben, az Európai Unió szeretné az évi 1,3 millió közúti balesetet az évtized végére a felére csökkenteni.

Kutatások bizonyítják, hogy tíz balesetből hat elkerülhető lenne, ha a vezető csak egy másodperccel is hamarabb észrevenné a fenyegető veszélyt. Éppen ez a vezető segítőt rendszerek célja, hogy képessé tegyék az embert az autó környezetének észlelésére, felismerjék és meghatározzák a kritikus helyzeteket, illetve segítsék a vezetési manővereket.

Igen hasznosak lehetnek a különböző módon működő radarok rossz látási körülmények közti vezetésnél, mivel átlátnak esőn, ködön, segítségükkel a jármű vezetője jóval korábban észreveheti az esetleges akadályokat. Megtaláljuk köztük a 24 GHz-es frekvencián működő, sávváltást segítő, illetve a lézeres és az infravörös tartományban dolgozó berendezéseket is.

Parkolást segítő berendezésekkel már manapság is találkozhatunk, kezdve az egyszerűbb tolatóradaroktól a komolyabb berendezésekig. Ezeknél a vezetőnek már a kormányhoz sem kell érni, és az autó beáll a kiválasztott helyre.

A fejlesztő gyárak keresik azt a legjobb megoldást, amik kielégítik ugyan a vásárlók igényeit, de mégsem kerülnek sokba. Így nemcsak a luxuskategória kiváltsága lenne a nagyobb biztonság, hanem szélesebb körben is elterjedhetne az új technikák alkalmazása.

Végül ne feledkezzünk meg arról, hogy a technológia sohasem fogja átvenni tőlünk a vezetés felelősségét, csupán a kényelmesebb, biztonságosabb autózást szolgálják.