[bekkep]Úgy döntöttem, a mindennapi felhasználás szempontjából fogom vizsgálni a Suzuki sikermodelljét, Európa egyik legkedveltebb középkategóriás sport-túra motorját, az SV/SVS 650-es család S-verzióját.
Az SV/SVS 650 motorcsalád S-változata annyiban tér el a naked verziótól, hogy kapott egy félburkolatot, változtattak az üléspozíción, a kormányvégeket sportos módon letörték, illetve más a végáttétel. Ez így nem tűnik soknak, mégis, a SVS teljesen különbözik pucér testvérétől.
Suzukiék egy szuperkönnyű és igen látványos aluminium vázba helyezték el a kategória legfejlettebb és talán legjobb, injektoros V2-esét, ami fékpadon 78 lóerőt produkált a Motorrad tesztjén. Elsőre nem tűnik soknak, de a V2-esek teljesítményleadása merőben különbözik egy soros 4 hengeresétől, alacsony fordulaton hatalmas nyomaték, a lóerők hiányát nem lehet érezni, legfeljebb végsebesség közelében, mert ebben az egy kategóriában az SVS nem veszi fel a versenyt a 600-as szupersport motorokkal.
[bekkep]A motor száraz súlya kb. 170 kg, ami elképesztően alacsony érték, elöl kiváló minőségű Tokico fékek, hátul a szokásos CD-lemez méretű pótkütyü. Általában minden lényeges elem a régebbi, bevált Suzuki modellekről lett importálva, ami ugyan nem emeli az SVS presztizsét, viszont garantáltan tökéletesen működik. Ennek köszönhető az SV/SVS család legnagyobb vonzereje: az ára!
Egy ilyen modern, jól felszerelt, szép és hibáktól mentes motorért 1 800 000 forint nemhogy nem sok, hanem kimondottan csábító, kapunk ugyanis egy mindennapi használatra alkalmas báránybőrbe bújtatott farkast, nem csoda, hogy hihetetlen mennyiséget adtak el az SV/SVS család tagjaiból Európa szerte az elmúlt években.
A nyeregben helyet foglalva szembesülök a ténnyel, nem igazán túramotor! Alacsony sebességnél komoly nyomás terheli a csuklót, az üléspozíció kőkeményen sportos, mégis, jól érzem magam, sőt, mivel a V2-es építésének köszönhetően igen vékony a motor, szinte Ducatis feeling kerít a hatalmába – mindezt, mondom, 1,8 millióért!
[bekkep]Tökéletesen indul a 650-es, a befecskendező azonnal reagál, nem fullad a motor, fél perc múlva menetképes és ami lenyűgöző, jéghidegen sem rángat! Meg voltam győződve róla, hogy hidegen borzasztó nyers lesz a V2-es, de nem, enyhe túlzással vajpuha minden.
Sajnos az én gépemet a kimondottan hosszú élettartamú Dunlop Sportmax gumikkal szerelték, amik tényleg sosem kopnak el, viszont a fizika alaptörvényeit nem lehet áthágni: ha nem kopik, nem is tapadhat rendesen. Hát, nem is tapad, hidegebb időben, vagy nedves úton a gumik előbb megadják magukat, mint a futómű, nem is tudtam megismerni az igazi határértékeket – jó lenne egyszer kipróbálni egy profi gumiszettel.
[bekkep]Finoman indul a gép, rángatás nélkül éri el a 3000-es fordulatot, onnantól indul a V2-es mágia, szinte hihetetlen, milyen dinamikát produkál ez a papíron mindössze 72 lóerős motor, már 3000-től méltó versenytársa a lényegesen nagyobb sportgépeknek, 6000-től 8000-ig megdöbbentő, utána annak rendje és mójda szerint kicsit eltompul, de ez a mindennapi használatban, illetve kezdők számára kimondottan előnyös tulajdonság.
Egy 600-as négyhengeres ekkor kezdi el szárnyalását, aminek következtében nem egy kevésbé rutinos motoros ismerkedett meg közelebbről az aszfalt barátságtalan keménységével.
Nagyon kellemes meglepetés az SVS, és akkor még csak a hajtóműről írtam. A futómű pontos képet ad az útról, és miután a budapesti utakhoz állítottam az első teleszkópokat (tökig betekerve), már nem ütött fel félpercenként, amikor épp nem lehetett kikerülni egy – a főpolgármester terminusai szerint hivatalosan kátyúnak nem minősülő – 30-40 centiméter mély lyukat.
[bekkep]Szóval a futómű pontos és mivel a kormány elég széles, igen könnyen manőverezhető az SVS, sőt, igazából még csípőből is kormányozható – köszönhetően a remek súlypontkiképzésnek. A motor egyetlen komolyabb gyengesége az ülés, illetve az üléspozíció.
Nagyon nehéz megtalálni azt a pontot, ahol még nem passzírozuk a tankra magunkat egyik legérzékenyebb testrészünkre hárítva minden lassulási energia elnyelését, de nem is ülünk túl hátra, amitől meg elveszítjük a kontrollt. Ezen sajnos eddig nem változtattak a tervezők, és ez valószínűleg a sikernek köszönhető, ami bevált, azon minek módosítani?
Az SVS fogyasztása kicsit a gyári értékek fölé ment, nekem nem sikerült 7 liter alatti fogyasztást produkálnom, egy soros négyhengeres másfél literrel kevesebbel beéri, de azért ez sem tragikus. A kényelmetlenség is inkább viszonylagos, ha nem lenne sport-túra kategóriába sorolva, tán fel sem tűnne.
Összegezzünk hát! Minden várakozást felűlmúlt a Suzuki SV650S, egy mindennapi használatban is kellemes, de akár sportosan is vezethető, könnyű és modern motort kapunk az elképesztően alacsony vételárért. Kezdőknek, haladóknak, de még rutinos motorosoknak is remek társ.
Műszaki adatok – Suzuki SV650S | ||||
Motor | Motortípus: | 4-ütemű, V2-es, vízhűtéses | ||
Lökettérfogat (ccm): | 645 | |||
Furat x löket(mm): | 81.0 x 62.6 | |||
Max. teljesítmény (kW(LE)/ford.): | 53(72) / 9000 | |||
Max. nyomaték (Nm/ford.): | 64/7200 | |||
Keverékképzés: | befecskendező | |||
Indítási rendszer: | elektromos | |||
Erőátvitel | ||||
Sebességváltó: | 6 fokozatú | |||
Szekunder hajtás: | lánc | |||
Váz/futómű | ||||
Első felfüggesztés: | teleszkóp, állítható | |||
Hátsó felfüggesztés: | lengõkar, 7 állásba állítható | |||
Első fék: | duplatárcsás | |||
Hátsó fék: | egytárcsás | |||
Első/hátsó gumiméret: | 120/60 ZR17/160/60 ZR17 | |||
Méretek | ||||
Hosszúság/ Szélesség/ Magasság (mm): | 2085/730/1175 | |||
Ülésmagasság (mm): | 800 | |||
Tengelytáv (mm): | 1430 | |||
Saját tömeg (kg): | 169 | |||
Üzemanyagtank kapacitás (liter): | 17 | |||
Ár (forint): | 1 698 000 | |||