[bekkep]A japán szurkolók rossznéven vették a Honda lépését, hogy Satot kitették az immár teljesen gyári csapatból és állítólag „attrocitásokra” készülnek a csapat ellen.
A Honda pedig úgy tűnik, hogy vette a lapot és segíteni is probál, hogy Sato maradhasson az F1-ben, úgy hogy beszáll motorszállítóként a most alakuló új csapatba és akár az idei karosszériát is a rendelkezésükre bocsátanák. Sőt már a Bridgestone is jelezte, hogy kész lenne segíteni a valószínűleg japán csapatot, hiszen a tervekkel ellentétben jövőre elveszíti a Minardit, akit felvásárolt a Michelin gumikkal hajtó Red Bull.
Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt Brazíliában, Fernando Alonso minden idők legfiatalabb versenyzőjeként vette át a stafétabotot a Forma-1-ből már-már kiöregedni látszó Michael Schumacherből. A konstruktőri trófea sorsa azonban még nyitott.
[bekkep]A Renault és a McLaren mindent belead azért, hogy az övé legyen a végső győzelem. Mindkét csapat nagy erőkkel fejleszti idei autóját, tavaly ilyenkor már mindenki a következő évi autóval tesztelt.
Az egyéni ponttábla harmadik helyéért küzd majd meg keményen a 2004-es Japán Nagydíj győztese, Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher. De ezúttal ellenfel Juan pablo Montoya az esélyes, aki a japán futam egyik favoritja, hiszen immár csak a csapatért kell versenyeznie, Kimi Raikkönenért nem.
Schumechernek akkor lehet igazi esélye, ha várhatóan borús időjárás mellé eső is társul. Mind a Toyota, mind a Honda nagyon készül a hazai futamra, ami a BAR-nak a 100. Forma-1-es versenye lesz.
A pálya és a verseny:
A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya, ezért nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók.
[bekkep]A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt a pálya. Ez egy egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva, így közepes és kemény összetételű abroncsokat kíván meg, ugyanakkor a gumiknak elég erőseknek kell lenniük az elhasználódás és a kopás csökkentése érdekében.
A futam a motorokra is nagy terhelést ró, hiszen a gyors kanyarokban, a nagy oldalgyorsulás miatt problémás lehet a kenés.
A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták kb. 210 km/óra átlagsebességgel 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel legendásan nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot Rubens Barrichello tartja, ideje 1 perc 32.730 másodperc.
2004-ben Michael Schumacher nyerte meg a futamot, így tehát ferraris siker született. A német pilóta ideje 1″24’26.985 volt. A második helyezett Ralf Schumacher lett, míg a harmadik helyen a BAR-os Jenson Button ért célba.
(Forrás: Amber PR)