Nehéz mutatvány leváltani egy annyira befutott autót, mint a Peugeot 205. A 206 azonban még nagyobb sikert aratott. Az 1998 végén bemutatott kisautó formája annyira sikeres, hogy a 2003-as modellfrissítés csak egészen apró változtatásokat hozott.
Többször is bővült és módosult viszont a motorkínálat. 1999 első felében megjelent a 135 lóerős S16, 2000-ben az 1,9 literes, 69 lóerős szívódízellel és 90 lóerős 2.0 HDi-vel egészült ki a motorpaletta.
2000-ben debütált a nyitható keménytetős 206 CC és a 109 lóerős 1,6 literes motor leváltotta a 89 lovas elődöt. 2002 februártól forgalmazták itthon a hamar népszerűvé vált 1.4 HDi motort a 206-ban.
2002 szeptembertől a rejtett hátsó ajtókilincses kombi, a 206 SW is megvásárolható. 2003 őszén debütált hazánkban a 206 RC. A nemrég bemutatott 206 limuzint hazánkban nem forgalmazza az importőr.
Konkurenseivel összehasonlítva a 206 közepes színvonalú kisautó. Térkínálata elöl jó, hátul szerény. A 245 literes csomagtartó a hátsó lábtérhez és fejtérhez hasonlóan szűk. Kemény műanyag felületeivel a 206 belső tere az átlagosnál gyengébb minőségi benyomást kelt.
Elöl az ülés önmagában nagyra nőtteknek is jól beállítható volna, ha nem kellene kormányozni. A kormány sajnos sután lapos szögben áll és a kényelmes lábtávolsághoz képest túl messze esik.
A komfort a 206-nak egyébként sem erőssége, a zajszint a kiskategóriában is legfeljebb közepes. Az első ülések sem valami kényelmesek a rövid ülőlapok és a derék gyenge megtámasztása miatt.
Szervokormánnyal a 206 jól vezethető. Kezelhetősége igen jó, az agilis kisautóval jó móka gyorsan kanyarogni, csak ne vegyük el a gázt, mert a 206 ettől keresztbe állhat. A rugózási kényelem az autó agilitásához mérten jó. A váltó gyenge eresztés, hosszú utakon jár és akadozik, a négy csillagos Euro NCAP törésteszt szép eredmény.
Méretéhez képest a 206 elfogadhatóan megy az 1,1 literes, 60 lóerős motorral. Nagy csodát persze ne várjunk az 5 és 8,5 liter között fogyasztó motortól. Nagyjából 5,5 és 9 liter közötti étvágyával alig eszik többet a 75 lóerős 1.4-es, amely két személlyel kellően erős.
Maximum 2 éves benzines 206-ost keresve jó választás a 16 szelepes, 88 lóerős motor. Az 1,4 literes négyhengeres belevaló, élénk motor, vegyes forgalomban 7 liter körüli fogyasztással.
Kínálatban van két komoly GTI is, a 135 lóerős 206 S16 és a 177 lóerős RC személyében. Mindkettő jelentős vezetési élményt nyújt, persze az RC még jobb egészen sportos motorjával. A benzinigény körülbelül 8 és 14 liter közötti.
Kényelmesen elég a 206-hoz az 1.4 HDi a dízelmotorok között. A kulturált motor fogyasztása 4 és 7,5 liter között mozog. Papíron nem sok a 68 lóerős teljesítmény, de a 150 Nm-es nyomaték élvezhetővé teszi a menetteljesítményeket.
Körülbelül fél literrel magasabb a 90 lóerős 2.0 HDi fogyasztása, amely dinamizmusával arat. A 206-tal nagyon könnyedén bánik. Használtként még alig van szerepe a nagyon ajánlható 1.6 HDi modelleknek.
Sokféle meghibásodás előfordulhat a típusban, szerencsére ezek egy része csak az első évjáratoknál jelentkezett. Az évek során a módosításoknak köszönhetően a 206 minősége egyértelműen javult a tulajdonosok tapasztalatai szerint.
Használt 206 megvásárlása előtt ellenőrizzük le az összes elektromos szerkezet működését a központi zár távirányítójától (ha van) a rádiókijelzőig. Az indexkapcsolóval többször is baj volt, esetenként az ülésállítással is gond adódhat. A belső térben a motorhibát jelezve felvillanó és égve maradó visszajelző lámpákon kívül nem hallottunk további gondot.
Előfordul olajszivárgás a motorból és a váltóból. Hasonló okból a nagynyomású közös nyomócsöves befecskendezős rendszerekre ritkán van panasz, a HDi motoroknál ritka a befecskendezés tömítetlensége.
A motorvezérlő elektronika hibája főként az 1999-es évjáratig fordult elő. Az elromló gyújtótekercsek és egyéb gyújtáselektronikai hibák később is galibát okozhatnak a benzines autóknál. Ha nem lehet a sebességeket kapcsolni, akkor a kiakadó váltórudazatra gyanakodjunk.
Csúnyán meggyötrik a futóművet a magyar utak, szükségessé válhat az évek során a lengéscsillapítók, a kerékcsapágy vagy az első stabilizátorok cseréje. A 206 megbízhatósága nagy szórást mutat, a pechesek elátkozzák, sokaknál semmi baja az autónak, mint a cikkben szereplő családnál is.
A használtautók.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 81 darab 206-os szerepelt. Az árak nagy szórást mutatnak, a legolcsóbb autók 1,1 millió forinttól elvihetők, a HDi dízelmotoros, nemrég forgalomba helyezett benzinesek és a sportmodellek ára meghaladhatja a 2,5 millió forintot.