Kiváló minőségű bőrt és egyéb anyagokat használtak fel az utastér berendezésekor, ahol annak ellenére, hogy négyszemélyesre tervezték, főként az elöl ülők igényeit, kényelmét tartották szem előtt.
13B-DI nevű, közvetlen befecskendezéses, forgódugattyús benzinmotor került a négyajtós tanulmányautóba, amelyet egy hibrid egységgel egészítettek ki. Ennek az elektromos motornak köszönhetően nagyobb teljesítmény és kisebb károsanyag-kibocsátás érhető el. Ideális tömegelosztás jellemzi az autót, hiszen az első és hátsó tengelyek között 50-50 százalékban oszlik meg a jármű teljes súlya.
Alacsonyra került az autó súlypontja is, ami tovább növeli a menetstabilitást és sportautókhoz illő vezetési élményt kölcsönöz a Mazda Senku-nak.
„Senku”, magyarul annyit jelent, úttörő, amely a gyár szerint a Mazda azon törekvéseit fejezi ki, amik az izgalmas, új megoldások keresésére irányulnak.