Úttörő a Mazdától
Elsőként a 39. Tokiói Autókiállításon láthatja a nagyközönség a tanulmányautót, amelynek formáját a csekély túlnyúlások, a nagyméretű gumiabroncsok, és a nagyon hosszú tengelytáv, illetve az elektromos motorok által mozgatott, kiterjesztett szárnyakra hasonlító, nagyméretű oldalajtók tesznek egyedivé.

Kiváló minőségű bőrt és egyéb anyagokat használtak fel az utastér berendezésekor, ahol annak ellenére, hogy négyszemélyesre tervezték, főként az elöl ülők igényeit, kényelmét tartották szem előtt.

13B-DI nevű, közvetlen befecskendezéses, forgódugattyús benzinmotor került a négyajtós tanulmányautóba, amelyet egy hibrid egységgel egészítettek ki. Ennek az elektromos motornak köszönhetően nagyobb teljesítmény és kisebb károsanyag-kibocsátás érhető el. Ideális tömegelosztás jellemzi az autót, hiszen az első és hátsó tengelyek között 50-50 százalékban oszlik meg a jármű teljes súlya.

Alacsonyra került az autó súlypontja is, ami tovább növeli a menetstabilitást és sportautókhoz illő vezetési élményt kölcsönöz a Mazda Senku-nak.

„Senku”, magyarul annyit jelent, úttörő, amely a gyár szerint a Mazda azon törekvéseit fejezi ki, amik az izgalmas, új megoldások keresésére irányulnak.