Mivel a kabin az autó szimmetriatengelyében található, bármerre is fordítjuk az utasteret, az autó sarkai mindig ugyanolyan messze vannak.
Persze mindez nem volna lehetséges, ha hagyományos módon kéne irányítani a járművet. Mivel azonban az úgynevezett „Drive by wire” technológiát alkalmazták, nincs szükség mechanikus összeköttetésre a kormányzáshoz, fékezéshez, sebességváltáshoz. Mindez elektromos úton történik, ami nemcsak súlymegtakarítást, hanem egyszerűbb szerkezet építését is megengedi.
[bekkep]A háromszemélyes kisautóban, ahol a vezető középen elöl, az utasok pedig kétoldalt, kicsit hátrébb foglalnak helyet, számos felhasználóbarát megoldással is találkozhatunk. Ezek közé tartoznak az A-oszlopokba épített kijelzők, amelyek az autó környezetét megmutatva a holttereket hivatottak csökkenteni, és a csupán egyszerű ujjmozdulatokkal, mutogatva vezérelhető navigációs és hifirendszer.
Nagyteljesítményű kompakt lítium-ion akkumulátorok szolgáltatják az energiát az elektromos motorok számára, amikből tengelyenként egy-egy található a Pivoban. A nulla károsanyag-kibocsátáson és a környezetvédelmen túl, a csekély helyigényű kompakt áramforrás még az autó formatervét sem befolyásolja károsan.
A Nissan Pivo koncepcióautó ideális lenne a városi forgalomban történő közlekedésre, amennyiben megvalósulna. Nagyméretű, elektromos motorok által mozgatott ajtajai révén még hátra is könnyű a ki-, illetve beszállás.
A név érdekessége, hogy a szlovák pivo szó magyarul sört jelent. Azt nem tudjuk, hogy a Nissannál Japánban tudnak-e a névadók erről az egybeesésről.