[bekkep]A mostani futam több szempontból is a búcsúzásról szól, hiszen most láthatjuk utoljára a Jordan, a Minardi és a Sauber csapatokat, jővőre mindannyian más néven folytatják. Most bőgnek fel utoljára a V10-es erőforrások, jövőre ezek helyett V8-as motorok lesznek.
Jelenleg a Renault két ponttal vezet a McLaren előtt, így a konstruktőri világbajnoki cím most dől majd el. Fernando Alonso, a 2005-ös világbajnok, óvatosságra int az előrejelzésekkel kapcsolatban a kínai futamot illetően. Elmondása szerint Japánban olyan gyorsnak érezte az autóját, mint a McLaren-eket, de a sanghaji pálya teljesen más mint a japán volt.
Az enstone-i csapat azonban új motorral vértezi fel autóit a hétvégi csatára, így várhatóan a tavalyinál jobb eredményt nyújt majd. Montoya esetében a McLaren is új motorral vág neki, de Kimi-nek a Suzukában keményen meghajtott erőforrással kell indulnia, ha nem akar ismét tíz helyes büntetést kapni.
[bekkep]Össze is kell szednie magát a Renault-nak ha az egyéni világbajnoki cím mellé a konstruktőrit is haza akarja vinni. Amennyiben ugyanannyi ponttal fejezi be a szezont, mint a McLaren, akkor is az utóbbi nyer, mivel azé a bajnoki cím, aki a legtöbb első helyet szerezte meg az adott idényen belül.
2004-ben Michael Schumacher ezt a pályát úgy aposztrofálta, mint a legjobbat, amit eddig látott, mégsem sikerült túl jól a verseny számára. Azelőtt soha nem rajtolt még el a mezőny végéről, és addig nem is ért célba olyan hátul, mint itt, a 12. helyen. Ennek ellenére a Bridgestone abroncsokon versenyző Ferrari nem lehetett elégedetlen. A futamot ugyanis a maranellóiak brazil pilótája, Rubens Barrichello nyerte meg.
Idén Schumacher és a Ferrari az egyéni és a konstruktőri ponttábla harmadik helyére esélyes. A német pilóta nem túl optimista a hétvégi esélyeiket illetően: „A szezon végi dobogós helyezés csodálatos lenne, de be kell látnunk, hogy az esélyeink nem túl rózsásak. Semmilyen változtatást nem hajtunk végre az autón, így ugyanúgy alakulnak majd a dolgok.”
A pálya és a verseny:
Az 5,45 km hosszú pályát a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte, hasonlóan a maláj és a bahreini pályákhoz. Ami a pályát illeti, elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de szélessége miatt lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.
[bekkep]Ezen a futamon, nem kiemelkedő a motorok és a gumik terhelése sem. Utóbbiaknál a pálya érdes felülete jelenthet problémát. A csapatoknak az egyenesekben elérhető maximális sebesség, és a kanyarokban elérhető leszorítóerő miatt a szárnyak beállításában kell komprommisszumot kötniük.
Az 56-körös Kínai Nagydíj október 16-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 32.238 másodperc.
2004-ben Rubens Barrichello nyerte meg a futamot, így tehát ferraris siker született. A brazil pilóta ideje 1″29’12.420 volt. A második helyezett Jenson Button lett, míg a bronzérmes helyen a mclarenes Kimi Räikkönen ért célba.
(Forrás: Amber PR)
(Grafika: f1.allianz.com)