[bekkep]A spanyol pilóta a rajttól kezdve végig magabiztosan és nagy fölénnyel vezette a versenyt, sokáig csapattársa Giancarlo Fisichella autózott mögötte. Viszonylag sima verseny volt ez a Renault csapatnak, mert gyorsabbak voltak , mint a McLaren, akiket a balszerencse sem került el. A 18. körben a 10-es kanyarban a rázókő egy darabja kifordult a helyéről, és felsértette Juan Pablo Montoya autójának jobb első kerekét.
Ezt a következő körben kicserélték, de emiatt oda is lett a kolumbiai versenye, mert egy körrel később újra a boxba hajtott, hogy tankolhasson is. A kalandnak ekkor sem volt vége, mert az ütéstől komolyabba megsérült a McLaren, és a 24. körben Montoya feladni kényszerült a versenyt. A pálya javítása miatt a pilóták ezalatt a biztonsági autó mögött köröztek.
Ettől kezdve hiába tett meg mindent Räikkönen, erejéből csak annyira futotta, hogy megelőzze Fisichellát a második boxkiállások alkalmavál, melyet ismét a biztonsági autó részvétele mellett tettek meg. A 30. körben ugyanis Narain Karthikeyan összetörte autóját és teleszórta alkatrészekkel a pályát.
[bekkep]Ekkor úgy tűnt Fisichellláé lesz a harmadik hely, de hat körrel a vége előtt keresztülhajtásra büntették, mert a második kerékcserénél a boxba hajtáskor versenyzőhöz nem méltóan viselkedett, feltartotta Raikkönent és Barrichellot.
Mindezt azért, hogy mire ő odaér a csapatához, Alonso kiálljon onnan. Korábban a McLaren is eljátszotta ezt Belgiumban, azóta azonban az FIA büntet érte.
Ennek hatására a jól taktikázó Toyota, illetve Ralf Schumacher ölébe hullott a harmadik hely. Jól használta ki a biztonsági autó okozta kavarodást Cristian Kilen (5.) és Felipe Massa (6.) is, mindketten remek eredménnyel zártak.
[bekkep]A futam utolsó harmadában Mark Webber és Rubens Barrichello csatája nyújtott izgalmakat. A brazil körökön keresztül maga mögött tartotta az ausztrált, de egyszer hibázott, ekkor Webber (7.) és Button (8.)is elment mellette. Egy körrel később pedig David Coulthard fékezte ki és előzte meg.
A Ferrari csapat hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher sem zárt túl jó hétvégét. Már a verseny előtt a bemelegítés során összeütközött Christijan Albers Minardijával, ezért mindketten a tartalékautóval vágtak neki a boxból a futamnak. Ám a futam sem alakult túl jól a németnek, a 22. körben a biztonsági autó mögött megpördült és a sóderágyba csúszott majd feladta a versenyt.
Forma-1 Kínai Nagydíj A verseny végeredménye: 1. ALONSO Renault (M) 1h39’53″618 183.235 Km/h Kiesettek: 16. ALBERS Minardi Cosworth (B) +5 kör |
|
A versenyzők nyilatkozatai:
Fernando Alonso:
A csapat részéről is fantasztikus idény volt. Arra törekedtünk, hogy nyerjünk és sikerült, itt vagyunk. Kicsit túlkormányozott volt az autó beállítása, ezen kívül azonban remek volt a kocsi. Kicsit zavar, hogy csak hét versenyt nyertem, ugyanannyit, mint Kimi, a kocsiban több volt, 10-11 futamon is győzhettem volna. Nagy volt a nyomás rajtam a Kimi-vel való versenyzés során, neki több műszaki hibája volt, de bebizonyítottuk, hogy miénk a legjobb autó.
Kimi Räikkönen:
Mindent elkövettem, de ez nem bizonyult elégnek, a Reanult túl gyors volt. A mi autónk pedig nem volt elég jó most, lehet, hogy túl nehéz volt. Ez nem a mi napunk volt. A verseny szempontjából nem számított, hogy Montoya eltalálta a csatornafedelet.
Ralf Schumacher:
Nagyon nehéz hétvégénk volt, az autó nagyon nehezen volt kezelhető az elején. A biztonsági autó bejövetelét jól kihasználtuk, jól alakult a taktikánk.