[bekkep]A tíz csapatfőnökből, a nagydíjak promótereiből, a gumiszállítók képviselőiből és a szponzorok képviselőiből, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökéből, Max Mosley-ból valamint Bernie Ecclestone-ból álló 26 fős F1C egyhangúan áldását adta az új kieséses időmérőre.
Ennek lényege, hogy a továbbra is egyórás időmérő edzést három részre osztják. Az első negyedórában minden versenyzőnek meg kell tennie legalább egy mért kört úgy, hogy többen is a pályán lehetnek egyszerre.
A leglassabb öt ezután kiesik, ők foglalják el majd a 16-20. helyeket a rajtrácson. A következő 15 perc ugyanígy zajlik, ekkor a 11-15. helyeket kapják a leglassabbak. Az utolsó húsz percben a bennmaradt tíz versenyző küzd meg az első tíz rajthely elosztásáról.
[bekkep]Az F1C döntött arról is, hogy jövőre újra kereket cserélhetnek a csapatok. Idénre vezették be azt a szabályt, ami szerint az időmérőt és a versenyt egyetlen garnitúra gumival kellett teljesíteni a versenyzőknek. Jövőre állítólag a teljes hétvégén hét garnitúrával gazdálkodhatnak a csapatok, de ezeknek azonos keverékűnek kell lenniük.
Nemcsak a jövő évet érintő szabályokról, hanem a 2007-es előírásokról is határoztak a résztvevők. Ennek megfelelően két év múlva már csak egy gumiszállító lesz, ami csökkenti a költségeket és növelheti a biztonságot. Az egyenabronccsal megszűnik a verseny a beszállítók között, így az egyetlen szállító várhatóan nem hegyezi ki a gumikat a határtartományig.
Ennél talán izgalmasabb, hogy az 1998-óta használt bordázott abroncsok eltűnnek és újra a teljesen sima slick gumikat használnak majd. Mindez összhangban van azzal, hogy igent mondtak Max Mosley „Centreline Downwash Generating Wing” (CDG) elnevezésű aerodinamikai csomagjára is.
[bekkep]Ez lényegében oldalanként egy-egy kisebb szárnyat jelent hátul, amely a hátsó kerekek mögött van, de a motor mögötti részen hiányzik. A középen hátraáramló levegő szabadon mozog tovább az autó mögé, így a kocsi mögött nincs „légüres” tér, ami több előzést hozhat a Forma-1-be, miután az üldöző autó nem válik instabillá az előtte haladó mögött.
Mielőtt az új karosszériaelemet valóban használnák, még tökéletesítik ezt a megoldást, amit a csapatok technikai igazgatóit tömörítő Technical Working Group végez el. Az ő ajánlásaikat el kell fogadnia az FIA-nak.
Jövőre is maradnak a harmadik számú autók és pilóták, amit a negyediknél hátrébb végzett csapatok használhatnak. A csapatok nem szavazták meg az FIA szerint túl drága gumimelegítők eltörlését.