Remekelt a C6, leszerepelt a Matiz
A kínai Landwind után újabb gyenge eredmény született a legutóbbi törésteszten, amire az Euro NCAP-nél évek óta nem volt példa. Az alany ezúttal egy Chevrolet Spark/Matiz volt.

[bekkep]A frontális ütközéses teszt után három csillagot kapott a miniautó, amelyben az utascella megrogyott, de az oldalütközési tesztben az egyik utas olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy a tesztelők a hiányosságok miatt levontak egy csillagot. Az autó mindössze 17 pontot kapott.

Ezzel szemben 34 ponttal és öt csillaggal zárt a Citroën új nagyautója, a C6-os. A kitűnő eredmény a kategóriája második helyére volt jó a Lexus GS mögé, amely 35 ponttal zárt. Ám a franciák joggal lehetnek büszkék új autójukra, mert az az eddigi legjobb gyalogosvédelmi eredményt produkálta.

A négy csillagos teljesítményben komoly szerepe volt a felugró motorháztetőnek, ami megakadályozza, hogy az elütött gyalogos teste a motorháztetőt benyomva a motornak csapódjon. A C6 négy csillagot kapott a gyermekvédelmi teszteken is.

[bekkep]Szintén „csak” a második helyre volt jó a középkategóriás autók között a Peugeot 407 Coupé, amely 35 pontot és öt csillagot kapott a tesztek után. Ebben a kategóriában továbbra is a C5 vezet 36 ponttal. A gyermekvédelemre négy, a gyalogosvédelemre két csillagot kapott a kupé.

31 pontjával sikerült javítania a felújított Mazda6-nak 26 pontot elért elődjéhez képest, ám eredménye továbbra is négycsillagos. Elsősorban a vezető mellkasára és combjára hat nagy erő. A korábbi három helyett már négy csillag járt viszont a gyermekek védelméért. A gyalogosokkal továbbra is csúnyán bánik az autó, itt egy csillag a mérlege.

A Sparkkal szemben a kisautó kategória másik három résztvevője, a Volkswagen Fox, a Kia Rio és a Mitsubishi Colt egyaránt négy csillagot kapott. Méretéből adódóan is a Rio eredménye lett a legjobb (29 pont), azt a Fox (28 pont) követte, a Colt 25 pontot kapott. A gyermekvédelemben viszont a Fox négy csillagban részesült szemben a többiek hármas eredményével.

[bekkep]Ellentétben a Volkswagen Golffal és az Alteával, a SEAT Leon csak négy csillagot kapott a törésteszten. Az öt csillagról a frontális teszt eredménye miatt maradt le, hiszen az oldalütközésénél 100 százalékos eredménnyel zárt. A Leonban elsősorban a vezető lábai vannak veszélynek kitéve a frontális baleseteknél.

Érdekes módon annak ellenére négy csillagot kapott a Jeep Grand Cherokee, hogy a vezető mellkasára rendkívül nagy terhelés esik frontális ütközésnél. A jó eredményt a szabadidőautó is kitűnő oldalütközéses tesztjének köszönheti. A gyalogosoknak viszont abszolút életveszély a találkozás a Cherokee-val, ebben az értékelésben nulla pontot kapott a kocsi.

Újra falhoz csapták a szakemberek a Citroën Berlingót, a korábbi 3 csillag után ezúttal már négy csillagot szerzett a kisáruszállítóból készült családi autó.