[bekkep]Nem véletlen a sietség, a Toyota, ahogy idén, jövőre is szeretne előnyt kovácsolni abból, hogy három hónappal az idény kezdete előtt tesztelheti az autót. Éppen ezért külön csapat fejlesztette 2004 óta a TF 106-ost, és másik csoport végezte a 105-ös év közbeni módosításait.
Vannak azonban közös elemei is a két gépnek, például a 2006-os gép megörökölte a TF 105B, azaz az év végére fejlesztett autó első felfüggesztését, némi módosítással. Az igazi újdonságot az autó hátsó része rejti, hiszen az idei V10-es helyett jövőre már V8-as motorral indulnak a résztvevők, ami eleve teljesen új hátsó traktust követelt meg, de az új aerodinamikai szabályok miatt is változtatni kellet.
„Az autó korai bemutatójával hasonló menetrendet követünk, mint tavaly” – mondta Mike Gascoyne a csapat technikai igazgatója, majd hozzátette: „Az autó már ezen a héten megteszi első köreit Barcelonában. Ez lehetővé teszi, hogy kifejlesszük és megismerjük az autó mechanikai elemeit mielőtt még az első versenyen bemutatnák az új aerodinamikai csomagot. Ez a stratégia segített 2005-ben is, hogy versenyképesek legyünk már az év elején is, és bízunk benne, hogy így lesz ez 2006-ban is.”
[bekkep]Az új autó egyik legfontosabb eleme a V8-as motor, melynek fejlesztéséről a műszaki igazgató, Luca Marmorini elmondta: ” Nem akartunk kompromisszumot kötni a teljesítmény terén, ezért a fejlesztésnél arra törekedtünk, hogy a kisebb hengerűrtartalom miatti teljesítmény veszteséget csökkentsük.”
Az új Toyota RVX-06 V8-as motort 2005 március 21-én indították be először próbapadon, majd június végén autóba építve is kipróbálták. Azóta összesen 291 kört illetve 2143 kilométert tesztelték. A csapatnak azért is fontos a korai kezdés, mert így az új Bridgestone gumikról is több információhoz juthatnak.