Az 1941-es Willys MB szellemében épített terepjáró minden porcikája megújult. Teljesen új alvázat, átformált külsőt és utasteret, új motort és fejlett biztonsági berendezéseket is kapott. Terepen eddig is otthonosan mozgott a Wrangler, a mostani újítások főleg az autó városi használatát könnyítik meg. Természetesen a Jeepre jellemző részletekhez ragaszkodik a gyár, így a kerek lámpa, a ledönthető szélvédő és a leszerelhető ajtó megmaradt.
Számtalan variáció elképzelhető a különféle tető, ajtó, szélvédő és a kilencféle színösszeállítás, valamint a 16, 17, illetve 18 colos kerekek kombinálásával. Így nagymértékben személyre szabható az új Wrangler.
A kényelem érdekében megnövelték a tengely- és a nyomtávot, új a kormányszerkezet és a felfüggesztés is. Új hangszigetelő technikával sikerült a menetzajt a korábbihoz mérten húsz százalékkal csökkenteni.
A biztonság érdekében többfokozatú első légzsákokat, övfeszítőt, részben és teljes egészében kikapcsolható
Nagyobb, szebb, kényelmesebb lett az utastér, megváltozott a műszerfal, illetve a középkonzol is. Több hely jut ezentúl a hátsó utasoknak és a csomagoknak. Az autót teljesen új, panelekből álló keménytetővel szerelték fel. Ennek leszereléséhez ezentúl egy ember is elegendő, mivel három kistömegű elemet kell csak mozgatni.
Lecserélték a korábbi motort is, az új, 3.8 literes V6-os erőforrás sokkal kisebb helyen elfér és 205 lóerős teljesítménye is nagyobb, mint a 4.0 literes, soros elődjéé volt. Hatsebességes manuális váltóval kapható az autó, de négyfokozatú automatikus váltóval is rendelhető.
A tervezők azokra is gondoltak, akik valóban terepen kívánják használni autójukat. Megemelték a hasmagasságot és védőlemezt kaptak a kényesebb, alacsonyan lévő szerkezeti elemek. Lemezek őrködnek az üzemanyagtank, a váltóház, illetve az automatikus váltó épsége felett is. Az Ohio-ban gyártott 2007-es Wranglerből dízelmotoros változat is lesz.