Egyterű az amerikaiaknak
Európában, már évek óta hódítanak a buszlimuzinok, de Amerikában eddig nem volt ilyen nagy a kereslet irántuk. A fenti tény nyomán jutott arra a következtetésre a Ford, hogy újabb autóval bővítse kínálatát. A három hangsúlyos csíkot az Edge elején a Ford 427 koncepcióautó ihlette, de hasonló található a 2006-os amerikai Ford Fusion-on is. Sarokba tolt kerekekkel, megemelt övvönallal, határozott sárvédőívekkel kívántak sportos külsőt adni az autónak, amely a tervezők szerint nem terepjáró és nem is tűnik annak.

3.5 literes V6-os, 250 lóerős, alumíniumból készült motorblokk található az autó elejében. A hengerenkénti négyszelepes, könnyűfém motor, a magas fordulatszámon is egyenletes járás mellett teljesíti a szigorú ULEV II (Ultra-low emission vehicle) károsanyagkibocsátási normát is.

Új, hatsebességes automatikus váltó csatlakozik a motorhoz. Ezzel a korábbi, négysebességeshez képest 7 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el. A rövid egyes és kettes fokozat a meggyőző induláshoz és gyorsuláshoz, míg a hosszú utolsó fokozat a gazdaságos, nagyobb sebességű utazáshoz ideális.

Intelligens összkerék-hajtással vértezték fel az autót, amely folyamatosan optimális mennyiségű nyomatékot juttat a kerekekhez, az időjárástól függő útviszonyoknak megfelelően.

Öt üléséből az első kettő hat irányban, elektromosan állítható, fűthető, a második sorban ülőknek, a tágas fej és lábtér szolgálja a komfortot. Csomagtere 906 literes, lehajtott első üléssel pedig 7 centiméter híján 2,5 méter hosszú tárgyak is szállíthatók benne.

Elöl új generációs , DVD alapú navigációs rendszer, beépített műholdas rádió szolgálja az utasokat, míg hátulra lehajtható, 20 centiméteres képátlójú monitor került, vezeték nélküli fülhallgatókkal. Gazdagon ellátták a belső teret pohártartókkal és egyéb praktikus tárolóhelyekkel. A kivehető betétekkel átrendezhető, variálható középkonzolba akár egy notebookot is elrejthetünk, az autó hifi berendezéséhez kapcsolódó jack-dugóval pedig külső MP3 lejátszóról is hallgatható a zene.

A Ford Edge teteje két nagyméretű üveglapból áll, ezek közül az első gombnyomással nyitható, csukott állapotban pedig villanymotorok által mozgatott textil árnyékolóval zárhatók ki a napsugarak

Biztonsági felszerelése is gazdag, többfokozatú első légzsákok, terhelésfüggő biztonságiöv-feszítők, energiaelnyelő kormány és térdpárna található az autóban, valamint az ülésekbe szerelt oldallégzsák is rendelhető, amelyet borulásérzékelő szenzorokkal láttak el.

Várhatóan a gyár kanadai üzemében fogják összeszerelni a Ford Edge-t és 2006 utolsó negyedévében kerülhet majd az amerikai piacra.