Az Aveo név valószínűleg sokaknak nem mond semmit, bevallom így voltam ezzel én is. Pedig a megoldás egyszerű, Amerikában így hívják a Kalost. Állítólag kategóriájában az Aveo ott a legnépszerűbb modell. Gondolták volna?
Ez az első ex Daewoo=Chevrolet, amelyet teljes egészében az új koreai GM design központban terveztek. Nem kérték meg az olasz formatervezőket, hogy segítsenek. Ennek ellenére az Aveo jól néz ki.
A 4 ajtós modellek közül kimondottan a szebbek közé sorolnám, nem egy csúnya puttonyos autóról van szó, ez tényleg négyajtósnak készült. Hátulról lápmái miatt engem leginkább a Focus Sedanra emlékeztet.
Elődjéhez képest minden irányban nőtt a karosszéria, így a szebb formatervvel együtt egy jóval komolyabb autó benyomását kelti. Viszonylag hosszú a tengelytáv, és a 400 literes csomagtér is kellően nagy.
A belsőt teljes egészében áttervezték, nehogy a koreai gyökerek jussanak eszünkben. Sokkal inkább a Suzuki Swift rémlik fel bennem. Ez valóban jelentős előrelépés, a Kalos maradinak számít az Aveo mellett.
A korábbinál nagyobb hangsúlyt fektettek a biztonságra, minden részletében robosztusabb és erősebb az autó. A megerősített acélból készült B-oszlop jó oldalütközési eredményt ígér.
Az Aveo leggyengébb pontja a motorpaletta, amelyen egy gyengécske 1,2-es, és egy szintén nem túl erős 1,4-es benzinmotor található. A kisebbik csak kézi, a nagyobbikhoz automata váltó is rendelhető.
A gyakorlatban
Abszolút jól mutat az úton az Aveo, teljesen komoly autó benyomását kelti. Ez egészen addig tart, amíg nincs szükségünk motorteljesítményre. Elsőként a 16 szelepes, 94 lóerős motor bizonyíthatott volna, de nem igazán sikerült neki.
A 11,1 másodperces gyorsulási adat, és a 176 km/órás végsebesség ugyan biztatóan hangzik, a gyakorlat még sem ezt igazolta. A motor nem szereti igazán a fordulatot, konstans módon sehol sem húz igazán jól, sőt 3 személlyel már alig látszódó emelkedőkön is visszakapcsolásra kényszerültünk.
Persze egy stabil autópályás haladásra, vagy egy nyugodt városi használatra elegendő a teljesítmény, csak valahogy többre számítottam az erősebbik motortól. Azért nem vészes.
Az 1,2-es benzinmotor 72 lóerővel áll csatasorba, és nem tűnik jelentősen gyengébbnek a nagyobbiknál. Mintha egy picivel jobban tűrné a pörgetést is, így városi használatra ez is megfelel. A különbség feljebb jön ki, ennek a motornak ugyanis már nehezebben megy a 130-as autópálya tempó.
A váltó az valószínűleg öröklődött valamelyik más Chevrolet modellből – sajnos. Elég hosszú úton jár a kar, a hármast kifejezetten nehéz kapcsolni, akad, és könnyen lesz belőle ötös.
Nem túl közvetlen a kormányzás, de alapvetően jó, nincs nagy holtjáték, viszonylag jól irányítható. Ahogyan a kategória legtöbb szereplője, az Aveo is érzékeny nagy sebességnél az oldalszélre, a karosszéria kanyarban erősen megdől. A sportos vezetést tehát nem igen támogatja semmi. A rugózás kényelmesen puha, a csillapítás viszonylag kemény. Az igazi próba majd a magyarországi utakon lesz.
Családi autó jó áron?
Ebben az árkategóriában a Chevrolet szerint öt felnőtt és csomagjaik számára az Aveo ideális. A helykínálat öt felnőttnek azért messze van a kényelmestől, de valóban nem lehetetlen feladat ennyi embert bepaszírozni. Hátul a lábtér közepes, a fejtér 192 centivel még elég volt.
A kormány csak magasságában állítható, így a szokásos itt is a felállás. A vezetőülést nem tudom teljesen hátratolni, mert akkor messze van a kormány, így pedig a térdemnek útban van a középkonzol. Átlagos testmagassággal ezzel nem lesz baj.
A tágas 400 literes csomagtér egy kallantyúval nyitható az utastérből, vagy kívülről kulccsal.
Megfelelően tágas a nyílás, és kellően bő a tér – ez valóban az Aveo erőssége. Az itthoni felszereltségi szintek még nem ismertek, de egy légzsák és ABS biztosan lesz alapáron az autóban.
Váratnak magukra még a pontos árak, de ígéretek már elhangzottak. Ezek szerint az Aveo nem lesz drágább a négyajtós Kalosnál, amiért nem egészen 2,2 milliót kértek. Mivel az utód sokkal szebb, nagyobb, és jobb minőségű autónak ígérkezik, ennyit valóban megér. Akár még népautó is lehetne belőle.