Szükség van a gyors utódlásra, ezért úgy hírlik, hogy a Peugeot előrehozza a 308-as bemutatóját. Erre eredetileg 2008-ban került volna sor, de az utód valószínűleg már 2007-ben látható lesz. Várhatóan jövő ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezik le a ferdehátú modellt, amelynél a három és ötajtós változatok a korábbinál jobban elkülönülnek egymástól. A háromajtós laposabb, nyújtottabb lesz. A két évvel később érkező kupé-kabrió is erősebben különbözik majd a hagyományos modellektől. Ezzel egy időben debütál majd a kombi is.
Sportosabbak lesznek a ferdehátú változatok is. A 307-nél valamelyest laposabb lesz a 308, hosszúsága négy centit nő és a tengelytáv is nagyobb lesz. Az autóhoz új padlólemezt fejleszt ki a Peugeot, amellyel még tágasabbá teszik az utasteret. A motor kiegészítő szerelvényeit, például a klímaberendezést, a jobb súlyelosztás érdekében a mostanitól eltérően helyezik el. Ezzel a csökkentik a kocsi első beépítettségét, amivel további helyet nyernek a gyűrődő zónáknak, ami javítja a biztonságot. A hátsó ülések a jövőben minden modellnél eltolhatóak lesznek.
A motorpaletta újdonsága lesz a 170 lóerős 2,2 négyhengeres turbódízel, de bekerül az autóba a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os motor is. A közvetlen befecskendezéses négyhengeres 75 és 170 lóerő között teljesít majd, utóbbit turbófeltöltő segítségével érik el. A sportos RC változat motorja 210 lóerős lesz.
A Volkswagen Golfhoz hasonlóan a Peugeot is úgy tervezi, hogy kompakt autójából szabadidőautót is kifejleszt. Ez azonban csak formailag lenne terepes modell, összkerék-hajtást rendelni sem lehet hozzá, mert a cég a Citroënnel közösen 2007-ben egy 4×4-es szabadidőautó bemutatását is tervezi, ami műszakilag a Mitsubishi Outlanderre épül. Ezt várhatóan 4007-nek hívják majd.