A BMW nélkül is nyerni akar a Williams
Egymást érik a Forma-1-es csapatok bemutatói. Pénteken a WilliamsF1 leplezte le 2006-os versenyautóját, az FW28-at. Az oxfordi ceremónián a pilóták, Mark Webber és az újonc Nico Rosberg valamint a tesztpilóta, Alexander Wurz is részt vett. Ugyanekkor jelentették be, hogy a csapat negyedik versenyzőnek leigazolta Narain Karthikeyant. Kérdéses, hogy csak az indiai fiú tehetsége számított-e, mert az autó orrán megjelent az őt támogató Tata felirata is. A versenyzők közül Mark Webber az egyetlen, aki tavaly is a csapatnál vezetett.

Az FW28 karosszériája továbbra is fehér-kék, de a tavalyitól eltérő árnyalattal. A Williams a BMW kiszállása ellenére megtartotta a Royal Bank of Scotland és az Allianz támogatását, de az oldallemezek üressége még a főszponzor hiányát jelzi. Nem csak a Cosworth motor jelent újdonságot a csapat számára, de az idei évtől kezdve már nem a Michelin, hanem a Bridgestone gumijait használják. Utóbbi miatt új futóművet terveztek a kocsihoz, de változtattak a súlyelosztáson is. A motorhoz új, rendkívül gyorsan kapcsoló sebességváltó társul.

A kasztni a korábbi Williamsekhez képest teljesen új formájú, de egyes, tavaly már bevált részletek megmaradtak. Elsősorban arra törekedtek, hogy az autó leszorítóerő-veszteség nélkül váljon gyorsabbá, miután a 2,4 literes V8-asok gyengébbek a tavalyi V10-esknél. Igazán érdekes megoldás, ahogy a motor feletti részt megfeleltették a szabályoknak. Itt ugyanis 1 méteres vízszintes mentén törés nélkül kell lejtenie a borításnak. Ez meg is van, ám alatta, hátul nincs folytatás, amivel egy izgalmas tüskét alakítottak ki a tervezők.

Sam Michael technikai igazgató és a csapat egyik alapítója, Patrick Head egyaránt úgy nyilatkozott az ünnepségen, hogy az FW28-cal futamokat szeretnének nyerni és mindenképpen az élmezőnybe várják a kocsit.