Hatvan százalékkal kevesebb helyet foglal az új üzemanyagcella, teljesítménye pedig negyven százalékkal javult, 90 kW-ra. Ezzel a teljesítménnyel az X-Trail FCV-t akár 150 km/órás sebességre is képes felgyorsítani.
Kisebb lett a hajtóanyagként használt, nagynyomású-hidrogéntartály befogadóképessége is, de ennek ellenére a hatótávolsága nem csökkent, sőt, a korábbi 350-ről 370 kilométerre nőtt.
Emellett a gyár hírt adott arról is, hogy kifejlesztettek a korábbinál egy kétszer nagyobb, maximálisan 70 Mpa nyomású hidrogéngáz befogadására alkalmas hengerrel felszerelt változatot is, amelynek hatótávolsága az 500 kilométert is eléri.
A gyárban úgy tervezik, hogy a hidrogén-hajtású X-Trailt Kanada közútjain, illetve olyan helyeken fogja hosszabb távon tesztelni, ahol a rendszerrel kompatibilis hidrogéntöltő kutak már rendelkezésre állnak.