A Caddy Life pont annyira személyautó, mint amikor egy dobozos kisáruszállítón ablakot sikítóznak a lemezbe és egy üléssort csavaroznak a raktérbe. Bár a Caddy esetében a külsőségeknek valamivel hangsúlyosabb szerepet szántak, mint egy házilag átszabott Vito mikrobusznál, de akárhogy is variálják, nem lehet elfedni a valóságot: a Caddy akkor is egy haszonjármű marad. A dinnyeszeletből sem lesz házikó, hiába vágok rá ajtót, ablakot.
De miért jó egy teherautóból személyautót csinálni? – tette fel a kérdést anyukám. Felhúztam a vállam, és próbáltam kitérő választ adni. Amúgy a Colour Concept egy egész jó próbálkozás arra, hogyan kell átműteni egy haszonjárművet divatos személyautóvá. Virító metálfényezés, könnyűfém felni és a kocsi színében pompázó belső dobja fel az autót.
A bordó Caddy kívülről csinos, de az ordítóan piros ülést csak akkor választanám, ha mezőgazdasági őstermelő lennék, vagy ha bontott csirkét akarnék szállítani a hátsó ülésen csomagolás nélkül. Szerencsére van más szín is.
A jó dízelmotor már régóta nem meglepetés a Volkswagentől, de egy sportkocsiban is helytálló automata váltóért már jár az elismerés. Néhány hónapja a Caddybe is beszerelik a Volkswagen ultramodern
Az a helyzet, hogy a hagyományos automaták jelentősen növelik a fogyasztást, alkalmazásuk így egyáltalán nem kifizetődő, ráadásul 100-150 ezer kilométer után komoly költségvonzatuk lehet. Ezzel szemben a DSG esetében minimális a fogyasztásnövekedés, jóval fürgébb bármelyik verziónál, és ha hiszünk a gyárnak, akkor eddig állítólag eddig egyetlen váltóval sem volt gond, ami egyes esetekben már több, mint 300 ezres futásteljesítményt jelent.
A DSG egyszerűen kényelmes és gyors! A vonóerő-átadás folyamatos, bármelyik pillanatban rángatás és késedelem nélkül futnak a váltások le-fel. És automatával nem tudjuk leégetni a kuplungot sem. A hatfokozatú váltó csak a 105 lóerős dízelmotorhoz választható a Caddyben, van rajta sportfokozat, és kézzel is lehet pöcögtetni. Azért nem egy Golf GTI, de a fordulatszámmérő mutatója így is alig bírja követni a motort.
Padlógáz, és könnyedén élre török a lámpánál. Érdekes, hogy a Volkswagen dízelmotorokra jellemző turbólyuk alig érezhető. Szinte alapjáratról jól húz az 1,9-es dízel. A 13,3 másodperces adat 100-ig ugyan nem szédítő, de 80-ig nagyon jó a tempó.
Maximum 166-tal repeszthetünk a Caddyvel, ami egyáltalán nem tűnik életveszélyesnek. Pedig a hátsó futóműnél egyszerűbbet már nem is lehetne gyártani, igazi teherautóba való fajta. Ennek ellenére mégsem pattog vészesen, és a zörgések sem zavaróan hangosak a tisztességes összeszerelésnek hála.
Az autó kanyarodási képességei sem egy teherautót idéznek, a karosszéria nem dől vészesen oldalra és a Caddy vészfékezésnél sem áll keresztbe terheletlen állapotban. A 130-as sebességhatárnál mégsem javallt gyorsabban menni, mert itt hirtelen megugrik a fogyasztás.
Belül a Caddy egy személyautó és egy haszonjármű előnyös tulajdonságait próbálja meg egyesíteni, viszonylag sikeresen. Ugyan a tér főként csak felfelé bőséges, ettől mégis jóval otthonosabban érezzük magunkat utazás közben.
A komfortérzetet kissé csökkenti az oszlopokon és az ajtókon kilátszódó szabad lemezfelület, de a kocsi színére fényezve mégsem zavaró túlságosan. A műszerfal anyaga kemény műanyag, de legalább nem fényes, ami bőven elég, ha nem nyiszog. És nem nyiszog. Amúgy teljesen személyautós a feeling, főleg este mutat jól a műszerfal és a középkonzol.
Zárható kesztyűtartó nincs ugyan, vannak viszont egyéb tárolók, a térképzsebekben pedig a nagyobb italospalackok is könnyedén megmaradnak. Elöl teherautós módra egy polc húzódik az első két ülés felett. Számomra kérdéses a hátul fejmagasság felett elhelyezett „hálószatyrok” értelme, ide maximum egy-két újságot gyömöszölhetünk be. Közepes a hátsó lábtér mérete, de a magas beltér itt is jótékony hatást gyakorol kényelemérzetünkre.
Mindkét oldalon tolóajtón huppanhatunk be a második padsorba, ez megkönnyíti a ki- és beszállást, és így a gyerekek sem csapkodják neki a kocsiajtót a szomszédos autóknak. Rejtélyes, de csak a jobb oldalra került egy kis kitolható ablak, a klausztrofóbiások nézzenek felfelé.
Ötszemélyes kivitelben nem lesz gond a csomagtér méretével. A hatalmas és zörgésre hajlamos kalaptartó alatt több, mint 600 liternyi hely bújik meg. Summa summarum ideális családi autó Caddy, de nem tudom, mi tudna rávenni arra, hogy több mint 6 millió forintot kiadjak érte. Hiába a metálszínű, galériás belső, ennyiért már bőven találunk jobb családi autót, akár házon belül is.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1896 |
Furat x löket (mm) | 79,5×95,5 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 77(105)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 250/1900 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,3 |
Végsebesség (km/h) | 166 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,1-8,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,6-5,7 |
Vegyes (l/100 km) | 6,5-6,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 176-178 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4405/1802/1838 |
Tengelytáv (mm) | 2682 |
Csomagtér (liter) | 626/1266 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1598-1710/682-570 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | n.a. |
Gumiméret | 195/65 R 15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 6 243 000 |
Konkurensek (forint) | Citroen Berlingo Multispace Plus 2.0 HDi (90 LE): 4.490.000 |
Renault Kangoo 1.5 dCi (80LE) Privilege: 4.100.000 | |
Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi Comfort (90LE): 4.032.000 | |
Fiat Doblo Panorama Family1.9 JTD (105LE): 4.690.000 | |
Opel Combo Tour 1.7 CDTI Cosmo (100 LE): 4.773.225 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, központi zár, CD-s rádió, könnyűfém felni, légkondicionáló |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Szinte letagadhatná haszonjármű eredetét a kiszínezett Caddy LIFE. Remek családi autó lehetne, de irreálisan drága. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |