Japánban már korábban bemutatkozott, Európába pedig a Genfi Autószalonra érkezik meg a Daihatsu kisterepjárója. A Terios minden tekintetben nagyobb lett elődjénél, 230 milliméterrel hosszabb, így már 4,075 méter hosszú. Szélességében 190 milliméterrel bővült, a tengelytáv 18 centivel nőtt. A méretnövekedésnek hála a jövőben az utasoknak is több hely jut, a csomagtartó pedig 380 literes.

Formailag továbbra is kicsit bohókás az autó, de a tetszetős karosszéria megállja a helyét az európai piacon is. A terepjárós megjelenéshez nemcsak a magas építés, de a sárvédő-szélesítések és a látványos lökhárítók is hozzájárulnak. Elöl-hátul rövidek a karosszéria túlnyúlásai, ami terepen jól jöhet. Amennyire lehetett, széles nyomtávot alkalmaztak, elöl 14,5, hátul 17 centivel szélesítettek ki a korábbihoz képest. Az alapmodellek fordulóköre így 9,8 méter.

A Terios motorja a Sirion 1,3 literes erőforrásán alapul, ugyanaz a blokk 73 milliméteres furattal, de a löketet 91,8 milliméterre növelték, így lett 1500-as a motor. 105 lóerős teljesítményt és 140 newtonméter nyomatékot hoztak ki a váltózó szelepvezérléses motorból, az autó 12,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A Terios-t állandó 50-50 százalékos erőelosztású négykerék-hajtással szerelik, a minidzsippel terepre is kimerészkedhetünk, mivel a műszerfalról aktiválható differenciálzár sem hiányzik.