Alaphelyzetben ötszemélyes utastérrel érkezik a vevőkhöz az S-Max, de opcióként harmadik üléssor, plusz két ülés is rendelhető. Hála a kategóriában újdonságnak számító Ford FoldFlatSystemnek (FFS) a csomagtér bővítésekor nem kell kiszerelni a feleslegesnek látszó üléseket. A második üléssort összehajtva teljesen sík felületet lehet kialakítani.
Az S-Maxban széria a klímaberendezés, de kapható hozzá háromzónás automata légkondi is. Ebben külön állítható a hőmérséklet az első két ülésen, illetve a második sorban helyet foglalók részére. Három üléssorral 285 literes az S-Max csomagtartója, ami mindkét üléssort lehajtva 2000 liternyire nő. Az utastérben 26 rakodóhely található, amelyek 90 liternyi helyet kínálnak.
A Galaxy helyből hétszemélyes üléskiosztással készül, bár az utolsó kettő itt sem teljes értékű ülés, hanem a padlóba süllyeszthető változat. Csomagtartója hét üléssel 435 literes, de ha az összes ülést eltávolítják, akár 2,325 köbméter áru is szállítható vele. Emellett az utastérben, szinte minden apróságnak jut hely, a 31 rakodóhely űrtartalma 110 liter. Az S-Maxhoz hasonlóan a Galaxy is széria klímával érkezik, de felárért ebbe is rendelhető a háromzónás automatikus változat.
Először mindkét modell egy 2.0 literes benzines és egy ugyanilyen lökettérfogatú dízelmotorral kerül a piacra. Előbbi 145, utóbbi 130 és 140 lóerős teljesítménnyel, részecskeszűrővel és anélkül is készül. Sokkal több izgalmat ígér a Focus ST-ben bemutatott 2,5-es turbómotor 220 lóerővel. A Galaxy-hoz ugyanezek a motorok rendelhetők, a 220 lovas csúcs kivételével.
Míg az S-Max a sportosabb irányzatot követi, addig a Galaxy a kényelmet részesíti előnyben. Utóbbihoz elektronikus kézifék és a B-oszlop mögé nyúló hatalmas üvegtető is kapható.