Z4-es versenyautó
A BMW a Genfi Autókiállítás előestéjén mutatta be legújabb versenyautóját. A 2006-os WTCC versenyautó és az egyesből készült versenygép mellett egy régi M3-as és egy F1-es autó is helyet kapott.

Most először a bajor gyár kétüléses kocsiból készített pályaautót, amit a Nordschleife fanatikusoknak, illetve versenyzéssel foglalkozó privát csapatoknak ajánl. Tervezésénél az elsődleges szempont az volt, hogy olyan autóval lépjenek piacra, amely a világ legtöbb versenypályáján megállja a helyét.

Az új kupé a belga Belcar sorozaton és a Nürburgring-i huszonnégy órás versenyen kívül más, Európán kívüli versenyen is indulhat. Felfüggesztésének kialakításánál kamatoztatták a sikeres BMW M3 GTR projekt tapasztalatait is.

A motor legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter, ami 5750-es percenkénti fordulatszám mellett áll rendelkezésre, míg a legnagyobb teljesítményt 8200-as fordulatszám mellett nyújtja. Az autó lassítását elöl 38 centiméteres tárcsa végzi hat fékdugattyúval, hátul a tárcsa 32 centis, négydugattyús féknyergekkel.

Szabadon programozható LCD kijelző és multifunkciós, kivehető kormány könnyíti meg az autó versenykörülmények közötti használatát. A versenyautó minimum tömege 1200 kilogramm, így megfelel a Nürburgringen érvényes versenyszabályoknak is, amelynek leghíresebb és legnehezebb szakasza a Nordschleife. A Z4 M Coupé a BMW Motorsporttól rendelhető meg idén májustól. Várható ára 250 000 euró (63,1 millió forint) körül alakulhat.