Nem változott a CLK teljesítménye, a Safety Car motorja is az utcaival megegyező 481 lóerőt ad le. A mérnökök elégedettek voltak a 6,3 literes V8-as teljesítményével és 630 newtonméteres nyomatékával, de a fékrendszert, a hűtést, a futóművet és a kipufogót átalakították.
A március 12-én Bahreinben debütáló jármű hétfokozatú automata váltót kap, amit a pilóta a kormány mögötti fülekkel kapcsol. A megnövekedett terhelés miatt kiegészítő olajhűtőt kapott a váltó, de nagyobb lett a vízhűtő is. A motorolajat két, a lökhárítóba rejtett hűtő védi a túlmelegedéstől, de a differenciálműhöz is tartozik egy olajhűtő.
Azért, hogy a CLK a kanyarokban is tartani tudja a tempót, az állítható sportfutómű beépítése után elöl 70, hátul 60 milliméterrel kiszélesítették a nyomtávot, amihez hozzáigazították a sárvédőket is. Erre szükség is volt, mert a 19 colos felniken elöl 235/35, hátul 265/30-as abroncsok vannak.
Féktávon sem kerül bajba a Safety Car vezetője, mert itt is a legjobb technikát használhatja. Elöl 390 milliméteres féktárcsák és hatdugattyús féknyergek lassítják a CLK-t. Hátul 330 milliméteres tárcsákat találunk, amelyek az elsőkhöz hasonlóan lyuggatottak.
Amellett, hogy a kocsit ellátták jelzőfényekkel és kommunikációs eszközökkel, 150 kilogrammot lefaragtak a súlyából. Ehhez speciális szénszálas műanyagokat alkalmaztak, ebből készültek az első és a hátsó lökhárítók, a motorháztető és az ajtók is. Belül két versenyülés van négypontos biztonsági övekkel.
Nem kis munka a 700 lóerő feletti F1-es torpedók felvezetése, így ezt a feladatot idén is Bernd Mayländer DTM pilóta látja el, aki a versenyzőkhöz hasonlóan a versenyhétvégék első felében gyakorolni szokott a pályán autójával. Nem csak a biztonsági autót, de az orvosi kocsi is a Mercedes-Benz szállítja a Forma-1-nek. Idén ebben nincs változás, az orvosokat ezúttal is egy C 55 AMG kombi juttatja a baleset helyszínére.