Kívül-belül megújult a Ford Ranger
Nem véletlen, hogy a Mazda BT50-essel egy időben mutatkozik be a megújult Ranger, hiszen a két modell közös alapokra építkezik. Elölről az új gépháztető, a márkára jellemző hűtő előtti széles rács uralja az autó képét. Mivel az autó terepen is megállja a helyét, a ködlámpákat a lökhárítóba süllyesztették, hogy terepen se essen bántódásuk.

A megújult Ranger teljesen új, 2.5 literes, közös nyomócsöves Duratorq motort kapott. Teljesítménye a korábbi 109-ről 143 lóerőre nőtt, forgatónyomatéka pedig 330 Nm lett. A Ford pickup belsejét teljesen áttervezték, újabb rakodóhelyek és számos pohártartó is helyet kaptak az utastérben. Új ajtótömítés, kárpit és műszerfalszigetelés próbálja csökkenteni a TDCi motor és a közlekedés zaját.

Az új Ranger pickup rakodóterének fala 60 milliméterrel magasabb lett, mint a korábbi változaté, a rakományt rögzítéséhez szükséges kampókat pedig mélyebbre helyezték, a nagyobb biztonság érdekében. Egy tonnányi terhet lehet hátra felhalmozni, az autó három tonnát képes vontatni. Ezzel a teljesítménnyel kényelmesen lehet vele ló-, illetve kisebb hajószállító utánfutókat húzni.

Egyre több vásárló használja a Rangert nap, mint nap, családi autóként. Rájuk gondolva elöl légzsákok, hátul pedig gyermekülés-rögzítő pontok gondoskodnak a nagyobb biztonságról. A teljes Ranger választékban széria az ABS.

Tesztelésük során a prototípusok jártak a Föld majdnem minden extrém klímájú területén. Megjárták a borneói esőerdőt, Thaiföld, Laosz és hegyeit és a Himaláját, eljutottak Ausztrália és az Emirátusok sivatagaiba is.