F1: Óvnánának, de mégsem óvnak
Bahrein után Malajziában is folytatódott a Ferrari szárnyainak ügye. Az első futam alkalmával a Renault főmérnöke Pat Symonds tiltakozott az olasz csapat hátsó szárnyai ellen, melyek a terhelés hatására deformálódnak, csökkentve a kocsi légellenállását. Akkor Charlie Whiting a technikai bizottság vezetője és csapata megvizsgálta a Ferrari és más csapatok hátsó légterelőit is, és rendben találta azokat.

Nyolc csapat, kivéve a Ferrarit, a Ferrari motort használó Red Bullt és fiókcsapatát a Toro Rossot, vasárnap délelőtt levelet juttatott el az FIA-hoz, amelyben további vizsgálatokat kért a testülettől, ezúttal a Ferrari első légterelői miatt. A bizonyítékot a német Premiere TV csatorna belsőkamerás felvételei adják, amelyeken állítólag jól látszik amint az első szárny felső része elmozdul.

A csapatok most azt szeretnék elérni, hogy a következő, melbourni versenyre a Ferrari lecserélje első vezetőszárnyait, ellenkező esetben megóvnák a csapat eredményeit. A Ferrari eddigi pontjai nincsenek veszélyben, hiszen az FIA jóváhagyta az aerodinamikai csomagot. Érdekes módon a Honda csapatfőnöke, Nick Fry az autosport.com-nak azt mondta, hogy a levelet aláíró nyolc csapat közül kettő maga is hasonló megoldással látta el autóját.

Állítólag a Ferrarinál nem tagadták a flexibilis szárnyak létezését, de csalásról szó sincs, csupán arról, hogy sikerült a szabályok adta kereteken belül eljutniuk a határokig. Ellenben már olyan híreket is hallani, hogy a Ferrari hajlandó lecserélni légterelőit a következő versenyig.

A vizsgálat során a szabálykönyvben foglaltak szerint a szárny három pontján 500 newton nagyságú erőt hoznak létre, aminek hatására a szárnyak vízszintes elmozdulása nem lehet több 5 milliméternél. Azzal a csapatok egyetértettek, hogy ennek a szabálynak megfelel a szárny, csakhogy az előírás szellemiségének nem, hiszen szerintük a csapat jogosulatlan előnyhöz jut az alkalmazott megoldással.

Álláspontjuk szerint a szabály azt hivatott tiltani, hogy a F1-es autók szárnyainak beállításai változhassanak menet közben, nem csak bizonyos terhelésig nem. A Ferrarinál állítólag nagy sebességnél a szárnyak deformálódnak, csökkentve ezzel a légellenállást. A csapatok azt szeretnék, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megoldást találna, mert a jelenlegi mérési módszer nem tökéletes.