Koreai Passat rivális
Jó fél év után most érkezett meg hozzánk a még 2005 szeptemberében bemutatott Magentis, vagy Optima, ahogy egyes piacokon hívják. Elődjét szinte minden szempontból übereli az új négyajtós limuzin, de ára is az európai konkurensek szintjén mozog.

Dél-Korea mellett az USA-ban és Európában is foglalkoztak a formatervvel, ami szerintünk abszolút megérte a fáradságot. A Magentis nem egy olcsó dél-korai autó benyomását kelti, a sokkal letisztultabb forma elölről leginkább egy Subarura, hátulról egy Lexus-hoz hasonlít. A Magentis a Hyundai Sonata testvérmodellje. Az apróbb designbeli különbségeket leszámítva, a KIA változatban jelenleg a dízelmotor megléte az igazi újdonság, ami a Sonata-ba is belekerül.

140 lóerős a kétliteres CRDi motor, 305 newtonméteres nyomatékkal, és nagy szó, hogy szériában részecskeszűrővel érkezik. A dízelmotoros változatok gyártása mostanában kezdődött, így egyelőre csak kétféle benzinesből választhatunk. Az egyik egy szintén kétliteres, négyhengeres, a másik egy V6-os, 2,7-es motor.

Utóbbi 5 sebességes automatával, míg a kisebbik ötfokozatú kézi váltóval érkezik. A dízel alaphelyzetben hatos kézi váltót kap. A turbódízel ezzel 10,4 másodperc kell a 100-as tempó eléréséhez, az autó megüti a 200-as végsebességet, akárcsak a négyhengeres benzines. A V6-os végsebessége 220 km/óra.

A konkurensekhez képest gazdag alapfelszereltséggel rendelkezik minden Magentis. A 6 légzsák mellett széria az automata légkondi, a 4 elektromos ablak, a könnyűfém felni és a 16 colos alufelni is. A V6-osban még az eddig főként csak amerikai autókban használatos elektromos pedálállítás is széria.

A legolcsóbb benzines modell alapára, a most 200 ezer forintos kedvezményt biztosító akcióban, 5,7 millió forint. A dízelmotoros változat árát egyelőre még nem határozta meg a magyarországi importőr.