Rozsdamentes acélból készül az 54 méter hosszú, üresen 62 tonnát nyomó villamosok kocsiszekrénye, amely teljes hosszúságában átjárható. A hosszú kocsi és az alacsony padló miatt sem szűk belvárosi, sem meredekebb szakaszokon nem lehet használni a Siemens Combinokat. Az új villamosoknak előreláthatólag 30-40 évet jósolnak a szakértők, míg elődeik jó 45 évnyi szolgálat után vonulnak nyugdíjba.
Villamosguruk szerint igen drágák voltak az új villamosok, ami főként a 100 százalékban alacsony padlólemez, illetve a teljes átjárhatóság számlájára lehet írni. Ez utóbbi szép dolog ugyan, bár nem kifejezetten hasznos, legfeljebb az ellenőrök elöl menekülők életét teszi vidámabbá.
Alacsony padlós járműveket kapunk, csupán 32 centiméter magasan lesz a padlólemez a vágányok felett. Ez különleges meghajtást kíván, hiszen sem a motor, sem a kerekek közötti tengely nem fér így be az utastér alá. Frappáns megoldást választottak a Siemens mérnökei, nem alkalmaztak tengelyeket. Az egyenként 100 kW-os villanymotorok közvetlenül a kerekeket hajtják.
Összesen 8 darab villanymotor gondoskodik majd a villamos mozgatásáról, melynek csúcssebessége a 70 km/órát is elérhetné, de Budapesten maximum 50-es tempót engedélyeznek neki. A fejlett berendezéseknek hála, fékezéskor nem fűti el a keletkezett energiát, hanem visszatáplálja az elektromos hálózatba.