A tanulmányautó prototípusát a Stockholmi Autókiállításon mutatják be, a sorozatgyártásáig még várhatóan négy évet kell várni. Egyelőre egy 9-3-asban tesztelik a hajtásláncot, amelyben két, egymástól független villanymotor is helyet kapott. Ezek közül a kisebb, 14 kW-os (19 lóerős) az első, míg a nagyobb 30 kW-os (40 LE) a hátsó kerekeket hajtja. A rajzok szerint az autó lítium-ion akkumulátorai közvetlenül hálózati feszültségről is feltölthetőek.
Az E85-ös üzemanyaggal, – amelynek 85 százaléka növényi eredetű alkoholból, 15 százaléka pedig hagyományos benzinből áll – működő autók széndioxid-kibocsátása 15-20 gramm kilométerenként. Csak összehasonlításképpen: a hibrid Toyota Prius 104 g-ot bocsát ki egy kilométer megtételekor, igaz ebben a villanymotor mellett üzemelő belső égésű motor hagyományos üzemanyagot éget.
Az első új, bio üzemanyaggal hajtott hibrid modell a jövőbeni 9-2-es kis családi autóból készül majd, ami várhatóan 2010-ben kerülhet piacra. További részletek a hamarosan megnyíló Stockholmi Autókiállításon derülhetnek ki a Saabról.