A korábbi éveknél nagyságrenddel nagyobb forrásból nem városi kerékpárutak építését lehet majd finanszírozni. A Gazdasági Minisztériumtól elnyerhető támogatás a települések közti szakaszokat is tartalmazó utak építéséhez használhatók fel. A támogatás a teljes beruházás értékének ötven százalékára igényelhető, de az önrész megteremtéséhez a Magyar Fejlesztési Banknál további egymilliárd forintnyi hitel igényelhető.
Csak olyan pályázatok indíthatók, amelyek az utak mellett a karbantartással, a táblák kihelyezésével is foglalkoznak, valamint civil szervezeteket is bevonnak a projektbe.
Módosítanák a KRESZT is, amelynek értelmében a szélesebb buszsávokat a kerékpárosok is használhatják majd. Megszűnne a kerekpárosok szoros jobbratartási kötelezettsége is. Ezzel szemben viszont lakott területen kívül kötelezővé tennék a fényvisszaverő ruházat viselését. Igaz, a mostani szabályok értelmében a világítás is kötelező, mégis számos kivilágítatlan kerékpáros borzolja az autósok idegeit.
Szintén felülbírálnák az erdőtörvény bizonyos részeit is, amelyek jelenleg szinte teljesen ellehetetlenítik a szabályos erdei kerékpározást.