Über Porsche, megalománoknak
Az utóbbi időben kisebb igény mutatkozott az extrém átalakításokra. A tuningolók szolid spoilerek mögé rejtették a több száz lóerős gépeket. De nem mindig volt ez így, Uwe Gemballa csapata például 1994-ben elkészítette az Avalance-t. A 911-es Porschéról nem csak a békaszemeket tüntették el, de oldalt a Ferarri Testarossa-ra hasonlító terelőlemezeket alakítottak ki.

Jelenleg ismét egy igazán különleges járművön dolgoznak, ennek neve Gemballa Mirage GTR. Ahhoz, hogy valaki hazavihesse az autót, potom másfélmillió dollárra (333 millió forint) lesz szüksége. Persze, hozhatja ő is a donorként szolgáló Porsche Carrera GT-t és akkor kevesebbet hagy a német cégnél. A Porsche Carrera GT ára kb. 440 ezer dollár (98 millió forint).

A széria modellekben 5,7 literes motor dolgozik. Teszi is a dolgát rendesen, a pilóta 612 lóerőre számíthat, ami elegendő arra, hogy az autó könnyedén átlépje a 300-as sebességhatárt. Mióta azonban olyan autók vannak a piacon, minta a Bugatti Veyron, a Koenigsegg CCX vagy a Pagani Zonda F, ez már nem elég.

Ezért születhet meg a Mirage GTR, amelyben a V10-es szívómotorhoz két turbófeltöltőt és két töltőlevegő-hűtőt is kapcsolnak. Mindezt megfejelik az amerikai sportautóknál, a versenyautóknál és a speedmotoroknál használt Ram-Air rendszerrel, amely a kocsi felett áramló levegőt a szívórészhez vezeti.

Felmerül a kérdés, mindez hogyan működik, hiszen a Carrera GT targa tetős. A tetőelemek elférnek az orr-részben, súlyuk egyenként csupán 2,4 kilogramm. Na ezt a kedves vevő bebukja, cserébe viszont a hagyományos ajtók helyett sirályszárnyas megoldással szerelik fel a Porschét.

De nemcsak holmi ajtók győzhetik meg a vevőket a GTR megvásárlásáról, hanem a teljesítményadatok is. A Gemballa szakemberei 1000 lóerőt facsarnak ki a motorból, a maximális forgatónyomatékot pedig 1150 newtonméterig pumpálják fel. Emiatt hatfokozatú szekvenciális versenyváltót és dupla, kerámiatárcsás kuplungot alkalmaznak.

A versenysportból érkezik a fékrendszer is, amiben nincs is hiba, kell a zabla a sok pacinak. 400 milliméteres kerámia féktárcsákat és nyolcdugattyús féknyergeket vetnek be a biztos lassulás érdekében. Ha kész lesz a kocsi, a tervek szerint elöl 19×10 illetve hátul 20×13 colos felnik kerülnek rá, amikre 275/30-as, illetve 345/25-ös abroncsokat szerelnek.

Nem véletlenül kerülnek az autóra ezek a borzasztó alkatrészek. A Mirage GTR 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, ami nem kiemelkedő, viszont nullától kétszázig csak 8 másodperc telik el. De nem csak ez a kiemelkedő, az autó végsebessége 403 km/óra.

Ehhez az egész karosszériát átépítették a tervezők, hogy javítsanak az autó aerodinamikai viselkedésén. Az eredmény önmagáért beszél, sikerült reprodukálniuk az 1998-as Le Mans-győztes gyári Porsche GT1 értékeit. Ehhez eltüntették a külső tükröket is, helyettük apró kamerák képét látja a műszerfalon a vezető.