Szexi popsi, csábos tekintet és harmonikus sziluett. Ennyire egyszerű a 206-os sikere. Hiába keresték a konkurensek a siker titkát, nem volt neki. Illetve volt, de ez kimerült a zseniális formában – technikai zsenialitásról, vagy őrjítő újításokról nem lehetett beszélni.
Ez az autó nagyon bejött. Időközben készült belőle kombi, kabrió és még vadállat RC is, így a kisautó vásárlók minden igényét sikerült maradéktalanul kielégíteni. Nem csoda, hogy különféle változataiból összesen 5,4 milliónál is többet adtak el. És adnak el a mai napig, mivel a 207-es megjelenésével nem kell elbúcsúzni az öregtől.
Tudták a Peugeot-nál, ebből még baj lehet. A nagy siker után menetrendszerűen érkezik a komoly baj. Épp ezért jó előre több részre szakították a 206-os vásárlóit. A trendi városlakóknak elkészült a tolóajtós 1007-es, a minimál büdzséből élőknek ott a 107, a hagyománytisztelőknek marad a 206-os, a gazdagok meg megkapják az új 207-est.
Igen, sajnos a 207-eshez, ha nem is gazdagnak, de legalább jómódúnak kell lenni. A mai kisautó trend az, hogy az utód mindig jó néhány centivel vaskosabb elődjénél, jobban felszerelt, nagyobb motort kap, és jóval drágább is. Tessék csak a Fiat Grande Puntóra, az új Clióra vagy a Yarisra gondolni. Mindegyik 2,5-2,6 millió forintnál kezdődik.
Ennél a 207-es valamivel még többe fáj, mivel az alapmotor 90 lóerős. A Peugeot Hungária terveiben 2,8 millió forint szerepel, 1,4-es motorral, négy légzsákkal, három ajtóval. Azt mondják, ilyen motorral a többiek sem kérnek kevesebbet, az ár versenyképes.
Egyre többször hallani, hogy mára a hazai autóvásárlási szokások is kezdenek átalakulni. Nem csak az ár számít, mint a Tesco benzinnél. Az is fontos, mit adnak a pénzért: hány légzsákot, mennyi Euro NCAP csillagot és mennyire csinos formát.
És milyen a 207-es?
Baromi kényelmes. Mentünk vele autópályán, országúton és városban. Ültem benne elöl és hátul, jobb oldalt és bal oldalt. A régi 206-ost egy átlagos magasságú felnőtt a pokolba kívánta. A kormány mögött egyszerűen lehetetlen volt kényelmesen elhelyezkedni. Ha a pedálok voltak jó helyen, akkor a kormány került lehetetlen messzire, ha a kormányhoz igazítottad az ülést, akkor meg a kezed-lábad volt útban. Végre a 207-est vezetve el lehet férni kényelmesen, mert a kormány előre-hátra tologatható.
Az viszont érdekes, hogy hiába hosszabb 20 centivel a 207-es a 206-osnál, bent hátul ezt nem érezni ilyen soknak. Való igaz, hogy a fej jobban elfér, de egy hosszúra nyúlt gyerekkel egy új Punto szerencsésebb választás.
Olyan, mintha az elődről leszakították volna az elejét-hátulját, majd rágyömöszölték a 407-es orrát, és a nagy tátott szájon keresztül hatalmasat belefújtak. Így készült el a kis felfújt, ami egyszerre emlékeztet az összes létező Peugeot-ra. Nekem valahogy sehogy sem az igazi a 207-es. Se szemből, se oldalról nem találom benne a fogást. A hátuljával van a legkevesebb bajom.
Ennek ellenére sikerült megkedvelnem, mert a forma érdekel a legkevésbé. Jópofa kisautóként a 207-essel nincs baj. Ha nem is zseniálisan újszerű, mégis elég komfortos odabent. Van hova pakolni, elég kényelmes, elég tágas, és egész jól megy.
Benzinesek 75-től 109 lóig
Amit nem vártam volna, az az új 1,4-es benzinmotor lendületessége. Való igaz, hogy változó szelepvezérléssel vadították meg a 88 lóerős benzinmotort, mégsem számítottam ilyen komoly helytállásra. Nem szívesen fizetném ki a 109 lóerős 1,6-os motor felárát. Annyi különbséget éreztem csak köztük, mint a Béres lányok között.
Nem mutatták meg a 75 lóerős alapmotort, a forgalmazás júniusi kezdetekor ilyet még nem is lehet majd kapni. Sajnos szintúgy későn érkezik a BMW-PSA közös 1,6-os benzines masinája, 115 és 150 lóerővel – utóbbi turbóval bekeményítve. Nagyon várjuk!
Inkább egy jó dízel
Addig is örüljünk a dízelmotoroknak! Régi jó darab a 68 lóerős 1,4-es, meg a 90 és 109 lóerős 1,6 literes közös nyomócsöves gázolajos motor. Ha meg bírjuk fizetni a felárat, ezek a hálás motorok 4,5-4,8 literes átlagfogyasztással kényeztetik pénztárcánkat. Erejük kifogástalan, hangjuk szerény. Nem véletlen, hogy idehaza is fele-fele arányú dízel-benzines részesedést remélnek.
Különféle 207-esek
Két és négy ajtóval, sportos és normál orral készül a 207-es. A sportosnak vaskosabb a szája, kockás a hűtőrácsa és látványosabb a ködlámpája. Ennyi a különbség, mégis egészen más a két autó. Aztán majd szép fokozatosan kivirágzik a kínálat, ebből is lesz előbb-utóbb kombi, kabrió majd sportos verzió is. Addig örvendezzünk a felett, hogy végre kényelmes és tágas a Peugeot kisautója.