Annak érdekében, hogy az 1,6 literes négyhengeres motorból ekkora erőt nyerjenek ki, a tervezők
Manapság azonban nem elegendő csupán a hardvert felspécizni, sokat dobhat egy gép teljesítményén a motorvezérlő program módosítása is, a BBR szakemberei ezt is megoldották.
A száz km/óráig tartó sprintet 5,8 másodperc alatt teljesíti a mérges kisautó, ami majdnem egy másodperccel kevesebb, mint a már szintén tuningon átesett Cooper S JCW.
Csúcssebessége 257 km/óra, ami tíz százalék körüli többletet nyújt a már említett MINI-nél. Mivel az autó légellenállása leginkább egy téglarakáséval vetekszik, így a nagyobb sebesség eléréséhez jóval több erő szükséges, mint egy áramvonalasabb kocsi esetében.
Az autó külsején történt leglátványosabb átalakítást a turbó lélegeztetése és a megnövekedett terhelés miatti nagyobb hűtőlevegő igény tette szükségessé. Az eredeti intercooler helyére nagyméretű levegőbeömlő és szűrő együttese, valamint a jóval hatékonyabb töltőlevegő-visszahűtő került.
Ennek eredményeképpen csak az autó elején tátongó hatalmas száj sejtet valamit abból, mi is lapulhat a gépháztető alatt. Ezen túl a kocsi pontosan úgy néz ki, mint akármelyik társa, igazi báránybőrbe bújt farkas.
Az átalakítás ára igen borsos, 17 950 fontot (6,7 millió forintot) kell lecsengetni a kasszánál és ebben az árban még nincs benne a munkadíj.