A döntéshozók 27 modell közül választották ki a Citroën C4-est, amely olyan autókat előzött meg, mint a Honda Civic és a 3-as BMW. Nagyban hozzájárult a modell sikeréhez, hogy a gyár ugyanarra a padlólemezre egymástól erősen eltérő karosszériával gyártja a kupét és az ötajtóst. Az autó aerodinamikája, amelyet a bírák a Citroënek karakterét hagyományosan erősen befolyásoló tényezőként vettek figyelembe, szintén segített a francia autógyárnak az elismerés elnyerésében.
A C4 utasterében elsősorban a különleges, fix középrésszel készített kormány, – melynek kanyarodás közben csak a karimája fordul el – és egyéb jövőbe mutató megoldások győzték meg a zsűri tagjait.
Emellett a C4-es modell már egyéb díjakat is bezsebelt, többek között a Top Gear és a Diesel Car magazin is a legjobb csapotthátúnak választotta, illetve egy brit autós lap olvasói még az év autójának is megszavazták. Hazánkban a C4 a Citroën legnépszerűbb modellje az első 3 hónap értékesítései alapján.