Búcsúzik a Porsche szuperautója
Búcsúzik a Porsche szuperautója
Fotó megosztása:
Bár a Carrera GT sikeres volt, egyelőre nem tervezik a modell utódlását
Bár a Carrera GT sikeres volt, egyelőre nem tervezik a modell utódlását
Fotó megosztása:
Walter Röhrl segített a Carrera GT futóművének beállításánál
Walter Röhrl segített a Carrera GT futóművének beállításánál
Fotó megosztása:
Mindössze 3,9 másodperc kell ahhoz, hogy a 612 lóerős csúcs Porsche átlépje a 100-as tempót
Mindössze 3,9 másodperc kell ahhoz, hogy a 612 lóerős csúcs Porsche átlépje a 100-as tempót
Fotó megosztása:
/Porsche/CarreraGT/Ujmeret/2//P03_0467.jpg
/Porsche/CarreraGT/Ujmeret/2//P03_0467.jpg
Fotó megosztása:
Eredetileg 1000 darab Carrera GT gyártását tervezte a Porsche, ám a magas kereslet miatt végül további autók elkészítése mellett döntöttek. A 2003. szeptember 15-én bemutatott sportkocsiból 1270 darab lesz a világon, miután 2006. május 6-án az utolsó is legördül a lipcsei gyártósorról.
Érdekes, hogy az eladott autók közül minden másodikat az Amerikai Egyesült Államokba exportálták és csak a teljes sorozat 12 százaléka, körülbelül 150 darab maradt Németországban. Nem volt olcsó minden idők legerősebb széria Porschéja, hiszen 452 ezer eurót (120 millió forintot) kértek érte Németországban, amivel a legdrágább roadster is volt egyben.
A Carrera GT-ben 5,7 literes V10-es motor van, melynek maximális teljesítménye 612 lóerő. A kétüléses jármű ezzel 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 330 km/óra. Az autó fejlesztésében részt vett Walter Röhrl kétszeres ralivilágbajnok, akinek tudását elsősorban az autó futóműhangolásánál kamatoztatták.
Hiába volt azonban sikeres a Carrera GT, egyelőre utód nélkül szűnik meg. Akik tehát újabb extrém Porschéra vágynak, azoknak be kell érniük a közeljövőben érkező GT2-essel és a GT3 RS-sel. Ha pedig limuzint szeretnének, várhatnak a 2007-ben megjelenő Panamera-ra.