Egyelőre nem kell a Honda-pilóta
Korábban a Super Aguri vezetősége ultimátumot adott a csapat második számú pilótájánk, ha a Imolában sem nyújt jobb teljesítményt, mennie kell. Yuji Ide újonc a Forma-1-ben, és egy négyéves technikával vesz részt a motorsportok csúcsát jelentő versenysorozatban.

Ezt mind figyelembe vette a csapat, amikor figyelmeztették, ám szerintük az nem elfogadható, hogy az azonos autóval induló pilóták között körönként két másodperc különbség legyen. Márpedig Ide ennyit szokott kapni az Aguri másik versenyzőjétől, Tacuma Satotól.

Ide versenye Imolában sem sikerült jól: az első körben nekiment Chritijan Albers autójának, ami néhány szaltó után a sóderágyban landolt. Az eset miatt a bírók is magukhoz rendelték a japán versenyzőt, és figyelmeztetésben részesítették.

Első nyilatkozatában komolyan elítélte kollégája tettét Albers, ám később finomabban fogalmazott, és védelmébe vette ellenfelét: „Remélem Ide marad az F1-ben, úgy gondolom minden újoncnak meg kell adni a lehetőséget a bizonyításra.”

Sokan úgy vélték, hogy a japán csapat vezetőinél ezzel az esettel betelt a pohár, ám mégsem. Újra bizalmat szavaztak a versenyzőnek, aki a Nürburgringen újra versenyautóba ülhet. Ha Németországban sem tud bizonyítani, akkor Satoshi Motoyama lehet az utódja, mert állítólag a csapatvezetés szeretné megtartani a teljesen japán felállást.

Mindazonáltal az Agurinak nincs harmadik számú versenyzője, ezért megkérték motorszállítójukat, a Hondát, hogy ha valamelyik pilótájuk nem vezethetne, akkor az ő harmadik versenyzőjük, Anthony Davidson ugorhasson be helyette.