A hármas limuzin orr-része a szerkesztőség véleménye szerint telitalálat volt, de hátul azért kifogyott a szufla Chris Bangle és csapata tollából. Vélhetően házon belül is érezhették ezt, mert ezen a részen tér el a legmarkánsabban a most bemutatott kupé a négyajtóstól. A hátsó lámpatestek a felújított 7-esen alkalmazott fényforrásokra emlékeztetnek leginkább.
A forma vagy tetszik, vagy nem, de az biztos, hogy ezúttal is kivételesen jó vezetési élményre számíthatunk a bajoroktól, amire garancia a már most ismert motorpaletta. Eleinte 2,5 literes soros hathengeres lesz az alapmotor, amely 218 lóerős. Már ezzel is 6,9 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége pedig 247 km/óra.
6,1 másodperc alatt megfutja a százas sprintet a 272 lóerős 330i, amit már az elektronika állít meg 250 km/óránál. Ennél nagyobb sebességre a 335i sem képes, ám a 306 lóerőt illetve 400 newtonméteres nyomatékot felvonultató motorral 5,5 másodperc is elég 0-100-ig. Ez a teljesen új motor is 3.0 literes, ám két turbóval látták el a BMW mérnökei.
Ismét lesz dízelmotorral szerelt kupé BMW. Elsőként a háromliteres öngyulladóst vetik be a németek. Az akár 6,5 literes átlagfogyasztásra is képes autó 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára a 231 lóerős blokkal.